Giriş Tarihi: 30.08.2010

'MTV Türkiye' sorunu Google'la aynı

Yok, Google ile olan benzerlik; MTV'nin Türkiye'de vergi ödememesi değil... Bu kanalın Türkiye'deki lisans sahibi MCD Görüntülü A.Ş, vergisini tıkır tıkır ödüyor. Türkiye'de mahkemelik olan bu iki markanın arasındaki benzerlik; kendilerini çok çok büyük görmeleri, Türk devletini, şirketlerini ve halkını adamdan saymamaları... Bildiğiniz gibi Google, Türkiye'de de büyük reklam geliri elde ediyor ama vergi mükellefi olmamak için ülkemizde şube açmıyor. Google'ın YouTube'dan kaynaklanan 30 milyon lira vergi borcu var. Ama bu sorunu 'Türkiye'de sansür rezaleti var' diye duyurup, anlamsız zeminlere çekmeye çalışıyorlar. Bizim internet gençliği de onların gazına gelip 'YouTube'a özgürlük' nidaları eşliğinde yürüyüşe çıkıyorlar. 'YouTube'un 20'den fazla ülkede şubesi var, Türkiye'de niye yok' diye sorulduğunda ise yanıt veremiyorlar. MTV sorununda da zihniyet aynı. Onlar da dünya devi bir marka, bizi takmıyorlar... MTV'nin bağlı bulunduğu Viacom şirketinin büyüklüğünü size nasıl anlatsam ki... Türkiye'deki medya gruplarının finansal değerlerini üst üste koyup, beşle çarpın, yine Viacom'un gerisinde kalırlar...
MEDYA YANILTILIYOR
MTV Networks, BET, Paramount Pictures, National Amusements Inc., CBS, UPN, Infinity Broadcasting vs... Viacom, dünyanın en büyük üç-dört medya devinden biri yani... Bu devasa şirket, MCD ile ortaklığını bitirdiğini açıkladı ama ortada imzalanmış bir sözleşme var. Adamlar sözleşmeyi hiçe sayıp, MTV Türkiye'nin yayınını durdurmak için dava açtılar ama kazanamadılar. Tam üç davadan da red kararı çıktı. Peki, amaçları ne? Farklı bir partnerle yola devam etmek... Herhalde birileri 'Biz size daha çok kazandırırız' dedi... Tabii ki, her şirket daha çok kazanmak ister ama ortada bir sözleşme varken bunu iptal etmeye çalışmak hem yasalara hem de etik kurallara aykırı... Kimse MCD'nin uğradığı haksızlığı yazmıyor. MCD, istese MTV'yi altyazılı yayınlardı ama MTV Türkiye için büyük yatırım yaptı. Sıfırdan bir kanal yarattılar, onlarca kişiyi işe aldılar, yerli yapımlara ağırlık verdiler. Tam bu yatırımların karşılığını alacakken şimdi lisans iptali davasıyla uğraşıyorlar.
İZLEYİCİSİ 15 MİLYON
Davayı geçtim (iki, üç yıl sürecek gibi gözüküyor) MCD'nin en büyük sorunu; reklam verenleri etki altına almak için ortaya atılan asılsız haberlerle uğraşmak zorunda kalmaları... Basında sürekli "MTV Türkiye'nin yayınları durduruldu", "Başka bir şirketle anlaşılacak" temalı köşe yazıları ve haberler çıkıyor. En son bir yazar, "Bu yılki MTV Avrupa Müzik Ödülleri, Türkiye'de yayınlanmayacak. Türkiye yarışmadan şutlandı. Daha önce de Digitürk'ten şutlandı, MTV er geç Türkiye'de başka bir partnerle yola devam edecek" diye yazdı... Sevgili meslektaşım anladık, senin evde Digitürk var... Bari etrafındaki D-Smart, Kablolu TV ve uydu kullanıcılarına sorsaydın... MTV Türkiye, 15 milyon haneye ulaşıyor, bu platformlarda cam gibi gösteriyor. Devam eden mevcut anlaşmalara göre MTV Networks, MTV Türkiye'ye içerik sağlamakla yükümlü. Ayrıca açılan üç davada da mahkeme, MCD lehine olan tedbirlerin devamına karar verdi. Yani daha önceki törenlerde olduğu gibi bu yıl da EMA, MTV Türkiye'de yayınlanacak. Ayrıca MTV Avrupa Müzik Ödülleri'nde bu yıl Avrupa'nın En İyi Sanatçısı kategorisinde ödül dağıtılmayacağı açıklandı. Kısacası "Türkiye, yarışmadan şutlandı" diye bir durum da söz konusu değil. Peki, her şey bu kadar netken, niye bu tür aldatıcı haber ve yazılar çıkıyor? Yanıtı aşağıda...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.