Giriş Tarihi: 15.6.2013

Mücevher sektörü için akademi açacak

Yamachi markasının sahibi mücevher tasarımcısı Arto Yamacıyan, klasik tarzdaki tasarımlarını hayata geçirecek usta bulmakta zorlanınca, özel bir akademi açma kararı aldı

Kuyumcu ustası Berç Yamacıyan'dan işleri devralan oğlu Arto Yamacıyan, fabrikasyona dönen mücevher sektöründe butik çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Babasının Diyarbakır'da açtığı 30 metrekarelik kuyumcu dükkanını bugün Nuruosmaniye ve Nişantaşı'nda iki butiğe ve 500 corner'a ulaştıran Yamacıyan; şimdi de sektöre hizmet edecek ustaların yetiştirileceği bir akademi açmak için kolları sıvadı.

2015 YILINDA HAZIR OLACAK
Yamacıyan şöyle konuşuyor: "2015 yılında zanaatkar okulu açmayı planlıyoruz. Bu okulda, kaybolmaya yüz tutmuş kuyumculuğa dair ustalar yetiştireceğiz. Artık başta kakmacılık ve kalemkarlık olmak üzere; sadekarlık, mıhlayıcılık ve cilacılık yapan ustalar yazık ki bulunmuyor. Oysa bu mesleğin temeli tamamen bu sanatlara dayalıdır. Bu konuda genç nesilleri yetiştirmeye başlamazsak, ne yazık ki kalan bir avuç insanın ardından bu sanatlar tamamen yok olacak!" Mühendislik eğitimi almasına rağmen babasının izinden mücevher sektörüne adım atan ve Yamachi isimli bir marka yaratan Yamacıyan; okulu Kapalıçarşı civarında açmayı planladıklarını, çarşının ustalarının şimdiden ders vermeye hazır olduğunu söylüyor. Okul için çeşitli sponsorlarla görüşmelere başladıklarını dile getiren Yamacıyan ilk etapta 10 öğrenciyi sektöre kazandırmayı planladıklarını ifade ediyor. Sektördeki firmaların da vereceği destekle eğitimi parasız vermeyi planladıklarını söyleyen Yamacıyan, şimdiden birçok firmanın projelerine destek olma sözü verdiğini belirtiyor.

USTA BULAMAYINCA...
Yamacıyan'ı bu tarz bir okul açmaya, kendi tasarımlarını ürettirmek istediğinde yaşadığı zorluklar itmiş. Yamacıyan, "Yamachi markamız altında klasik Osmanlı mücevherleri tasarlamaya başladığımızda, bu tasarımları hayata geçirecek usta bulmakta zorluk çektik. Usta bulmakta zorlanınca, bu sektör için akademi açma kararım kesinleşti. Sektör, makineleşmekten kurtulmalı" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.