Giriş Tarihi: 9.5.2015

Oğlum Yakupcan'ın kendi hayranları var

'Dünyayı Geziyorum' isimli programı 1 yaşındaki oğlu Yakupcan ile birlikte sunan Özlem Tunca, "Yakupcan, programımızın minik sunucusu ve maskotu. Kendine has bir izleyici kitlesi var" diyor

Kanal 7'de yayınlanan 'Dünyayı Geziyorum' isimli gezi programıyla ekranlarda olan Özlem Tunca, 1 yaşındaki oğlu Yakupcan'la birlikte 90'dan fazla ülke gezdi. Programın yönetmeni Yasin Esirgenç ile evli olan ve ailece bu programa imza attıkları söyleyen Özlem Tunca, şunları anlattı:
HERKES ŞAŞIRDI
"Bebeğimle beraber işimi yapacağım" dediğim zaman önce herkes çok şaşırdı. Ama her şeyden ve herkesten önce, eşimle beraber bunu yapmak istediğimizi doktorumla paylaştık. Doktorum da 40'ından itibaren bebeğimizi gezdirebileceğimizi, hiçbir sakınca olmayacağını söyledi. Bunun üstüne, Yakupcan'ın 40'ı çıkınca program çekimlerine önce yakın bölgelerde başladık. Gezilerden, uçaktan, keşfetmekten çok keyif aldığını da görünce programımıza dahil oldu. Şu anda da Yakupcan, programımızın minik sunucusu ve maskotu. Kendine has ayrı bir izleyici kitlesi ve hayranları var.
Ailemin her zaman benle olması müthiş. Benim için bu bir avantaj. Hele oğlumun benimle olması bana enerji veriyor. Hatta ekibe de enerji veriyor ve en güzel yanı, her anını kaçırmadan görme şansına sahibim. Tüm büyüme evreleri gözümün önünde oluyor.
Anne sütü almadan, annebaba sevgisinden mahrum bir bebek yetiştirmek bence çok yanlış. Avrupa'ya baktığınız zaman insanların daha iki haftalık bebekleriyle tatile çıktıklarını görüyoruz. Nepal'de karşılaştığım Belçikalı bir ailenin iki haftalık bebekleri ile tatil yaptıklarına tanıklık ettik. Rusya'da yeni doğan bebekleri soğuk işlemesin diye eksi 30 derecede buz tutmuş göle sokuyorlar. Nasıl alışırsa öyle gitsin diye... Benim ki de o hesap; kendi çocuğumu da dışarıda büyütüyorum.
MALDİVLER EN GÜZEL ADRES

Yakupcan gezmeyi çok seven bir çocuk. Evden çıkarkenki halini görmeniz, onun dışarı çıkarken ne kadar mutlu olduğunu anlamanıza yeter. Gittiğimiz hiçbir yerde zorluk çıkarmıyor. Gezmek, görmek, insanlarla ilişki kurmak, oyun oynamak, yürümek onu çok mutlu ediyor. Ama asıl zorluk, çekimlerden gelince evde başlıyor. Yakupcan evde duvarlara tırmanıyor, koltuklardan koltuklara atlıyor. Akşama kadar top oynuyor. Çok yorulmadığı için uyuması evde daha güç oluyor tabii.
90'dan fazla ülke gezdik. Ben tam bir deniz aşığıyım. Bu nedenle Maldivler'e hayran kaldım. Deniz, güneş, kum ve rahatlık arayanlar için Maldivler en güzel adres.
10 AY ANNE SÜTÜ VERDİM
Yakupcan, ilk 6 ay sadece anne sütü aldı. Hatta ben abarttım, 10'uncu aya kadar anne sütü ağırlıklı besledim. Ama şu anda her zaman oğlum için yemek çantası götürüyorum. Yeşil-kırmızı mercimek, tarhana çorbası, şehriye, pirinç gibi gıdaları yanımdan eksik etmiyorum. Ayrıca özel kavanoz mamalardan da yanıma alıyorum. Restoranda yemek olmayınca, oğlumu o mamalarla besliyorum.