Duyduk duymadık demeyin; olgun kadınların dönemi başlıyor! Olgun derken; 50, hatta 60 yaş üstü kadınlardan bahsediyorum. Sanki tüm markalar kendi aralarında anlaşmışcasına, bu kış reklam kampanyalarında uzun zamandır görmeyi özlediğimiz ikonik kadınları yeniden gündeme taşıyor. Bazıları bunun nedenini, birçok ülkede nüfusun üçte birinden fazlasının 50 yaş üstü olmasına bağlıyor. Bazıları ise günümüzde olgun kadınların, eskiye nazaran daha güçlü olması ve en çok parayı onların kazanmasının bu sonucu doğurduğunu düşünüyor. Açıkçası, 50 yaşına merdiven dayamış biri olarak, ben pek bu nedenlerle ilgilenmiyorum ve moda dünyasında meydana gelen bu değişimi kendi içimde kutluyorum. Çünkü ne zaman markaların reklam kampanyalarına baksam, 20'li yaşlardaki genç kızları görüp onlara imrenmekten sıkıldım, usandım. Görünüşe göre, benim yaşıtım kadınların birçoğu da benimle aynı fikirde ki; markalar finansal bir intihar yaşamamak adına farklı bir stratejide ilerlemeye başladı.
ÖNCÜSÜ MARC JACOBS
Moda ve güzellik dünyasında yaşanan bu değişim, ilk olarak her zaman olduğu gibi Marc Jacobs tarafından hayata geçirildi. Geçtiğimiz yıl lanse ettiği Marc Jacobs Beauty markasının reklam kampanyasında 65 yaşındaki sanatçı Jessica Lange ile çalışan ünlü tasarımcı, bir diğer makyaj devi François Nars'ı da etkisi altına aldı. Böylece uzun zamandır ismini duymadığımız Charlotte Rampling, Nars'ın 20'nci yıl reklam kampanyasında sofistike bir şekilde boy gösterdi. Onların peşinden ise, moda dünyasında son zamanlarda öncü olarak bilinen Mary Kate ile Ashley Olsen kardeşler geliyor. Geçtiğimiz yaz The Row markaları için saç stilisti Linda Rodin ile çalışan ikili, 2014-2015 sonbahar/kış koleksiyonları için ise 70 yaşındaki Lauren Hutton ile anlaşmış. Ancak asıl radikal seçimi, Dolce&Gabbana yapmış. Uzun bir süredir Monica Bellucci ile çalışan İtalyan markası, bu sezon reklam kampanyalarında Bellucci'nin yanı sıra 85 yaşındaki ikonik İngiliz model Daphne Selfe'ye de yer veriyor.
KOZMETİKÇİLER DE TAKİPTE
Bu arada tüm bunlar arasında asıl hoşuma giden; Clarins'in menopozlu kadınlar için geliştirdiği yeni anti-aging kremi Super Restorative için 50 yaşındaki Nancy Tate ile anlaşması oldu. Kozmetik markalarının anti-aging ürünleri için hazırladıkları reklam kampanyalarında neden genç kadınlara ya da photoshop'lu modellere yer verdiğine bugüne kadar hiç anlam verememiştim. Gerçekçilik payı olmayan bu durum, ilk kez L'Oreal Paris'in Jane Fonda ve Lauren Hutton ile çalışmaya başlaması ile biraz değişmeye başlamıştı. Şimdi ise Clarins onların izinden gidiyor. Geçen sezon Marks&Spencer firmasının reklam yüzleri, değişik yaşlardaki güçlü kadınlardı. Ve o kadar gerçek hayata dairdi ki, beni çok etkiledi. Peki 'Sahil Güvenlik' dizisinin yıldızı Pamela Anderson'ın yaşlandıkça ne kadar güzelleştiğini fark ettiniz mi? Eskiden bir seks sembolüydü, geçirdiği değişimle 47'sinde çok güzel bir kadın oldu. Peki her kırmızı halıda en beğendiğimiz kıyafetlerin sahipleri Helen Mirren ve Diane Keaton değil mi? İşte 'Kadın şarap gibidir' lafına artık inanılan bir döneme girdik ve ben bu dönemde tam anlamıyla dört ayak üstüne düştüm!
TülIN
Tek kulağa küpe takmak IN, benden söylemesi.
TülOUT
Kimono ceketlerin uzunu da, kısası da OUT oldu; iyi de oldu çünkü her yerde görmeye başlamıştık.