Oscar demek, bol bol kırmızı halı muhabbeti yapmak demek.
İşin en biberli, baharatlı, en ağızlara dolanan kısmı orası; yapacak bi'şey yok.
87'nci Akademi Ödülleri'nde kırmızı halıya yeşil elbisesi eşliğinde yarattığı Amazon kadını görüntüsü ve kısacık saçlarıyla Scarlett Johansson damga vuracaktı ki; anne-kız Melanie Griffith ve Dakota Johnson verdikleri röportajla açık ara öne geçtiler. Düşünsenize anne Melanie Griffith, Hollywood'un en güzel, en konuşulan yıldızlarından biriydi.
SON DERECE CESUR
Şimdi Don Johnson'dan olan kızı Dakota Johnson büyük bir yıldız.
Özellikle 'Grinin Elli Tonu'nda başrolü kaparak bu dönemin en büyük çıkışlarından birine imza atmış durumda.
Herkes onu konuşuyor, 'Grinin Elli Tonu' gişede almış başını gidiyor. İyi bir oyuncu olmasının yanında son derece cesur, rolünün gereğini gözünü kırpmadan yapıyor.
Oscar gecesine de bir ödülü sunmak için geldi Dakota J., yanında da annesi Melanie Griffith... Tam röportajlık ikili.
ABC muhabiri kaçırmadı tabii.
Deneyimli muhabir Lara Spencer önce "Küçük kızın bak büyüdü, neler neler yaptı" tadında birkaç cümleyi anneye doğru söyleyerek Dakota'yı kaşıdı.
Yahu kız 25 yaşında. Şu anda gençlerin en seksi bulduğu kadınlardan biri, ortalığı yıkıyor, muhabir çıkıp 'küçük kız' diyor.
Aman Allah'ım. Dakota'nın gözlerini devirişinden ve omuzlarını silkmesinden kaptığı gıcığı anlamamak mümkün değildi hani. 'Ne küçük kızı be' diyecekti de sustu, kendini tuttu.
Sonra Spencer daldı 'Grinin Elli Tonu'na, Melanie Griffith'e "Herkes kızından konuşuyor, filmi izledin mi?"
Grifftih'ten şok cevap: "Hayır izlemedim, izleyebileceğimi sanmıyorum, tuhaf hissederim." İşte 'anne gömmesi' diye biz buna diyoruz sevgili okurlar.
Dakota her ne kadar 'Belki bir gün izlersin' tadında cümleler kurmaya çalışsa da; o onay vermeyen anne bakışları, o millete çaktırmamak için kendini tutan yandan anne gülümsemeleri, o omuz silkmeler, göz baydırmalar falan gizlenecek gibi değildi yani.
Anne-kız çatışması, anlaşmazlığı, didişmesi, Oscar kırmızı halısını bile tanımıyor yani.
İster dünya yıldızı ol, ister filmin gişelerde bomba etkisi yaratsın, ister tüm dünya seni merak etsin fark etmiyor.
Gördüğünüz gibi anne-kız meselesi, savaşı, aşkı, tartışması yer, mekan, zaman, statü tanımıyor.