Cuma 21.01.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 21.01.2017

‘Pepee’ ile en büyük hedefim tüm dünyaya halay çektirmek

‘Birlik Zamanı’ adlı ilk sinema filmiyle çocuklarla buluşan ‘Pepee’nin yaratıcısı Ayşe Şule Bilgiç: ‘Pepee’; tarihimizden beslenen, bizim gibi konuşan, halay çeken bir çizgi karakter. ‘Pepee’ ile en büyük hedefim, tüm dünyaya halay çektirmek

Türkiye'nin ilk yerli çizgi film karakteri 'Pepee' sinema filmi oldu. 2008'den bu yana yayınlanan ve Türkiye'de tanınırlık oranı yüzde 98'e ulaşan 'Pepee'nin ilk filmi 'Birlik Zamanı' dün vizyona girdi. Düşyeri Çizgi Film Stüdyoları'nın kurucusu ve 'Pepee'nin yaratıcısı Ayşe Şule Bilgiç ile fenomen karakter 'Pepee'nin sinema macerasını konuştuk...
İki çocuğunuz var ama sizin ilk çocuğunuz 'Pepee' değil mi?
Evet, 'Pepee' 8 yaşında. Çocuklarım Iraz ile Çağrı'nın abisi o. 3 yaşındayken 'Pepee' izlemeye başlayan çocuklar şimdi 10 yaşında.
Anneliğin bu sürece katkısı oldu mu?
Anneliği, kendi işimi kurmaya karar verdiğim dönemde yaşadım. Annelik, çizgi film dünyasına olan ilgim ve bu ülkeyi çok sevmem birleşince, ortaya 'Pepee' çıktı. Bizim değerlerimiz, tarihimiz ve genetiğimizden beslenmiş, bizim gibi konuşan bir çizgi film karakterinin olmaması beni rahatsız etti. Bilimden faydalanan, yerli ve milli değerlere sahip çıkan bir çizgi film ortaya çıkarma süreci çok heyecan vericiydi.
Yani 'Pepee'nin gelişmesi sizi de geliştirdi, değil mi?
Tabii ki, bu yolu beraber kat ettik. Bir şarkımız var; 'Çişimiz tuvalete, kakamız tuvalete' diye. Çocuklarına tuvalet alışkanlığı kazandırmaya çalışan annelerden o kadar çok dua alıyoruz ki... Bu şarkıyı ben de kızımın tuvalet alışkanlığı döneminde ona dinlettim. Baktım, olumlu sonuç veriyor, 'Pepee'ye de koydum.

CİPS TEKLİFİNİ REDDETTİK
'Pepee'nin tekstilden kırtasiyeye kadar pek çok lisanslı ürünü var. Bunları nasıl belirliyorsunuz?
İzleyicinin talebiyle gelişti bu süreç. 'Sizin neden nevresim takımınız yok?' diye soruldu bir gün. 4 bin 600 farklı barkodlu ürün var şu an piyasada. Biz kendi çocuğumuza yedirmeyeceğimiz, içirmeyeceğimiz, giydirmeyeceğimiz, oynatmayacağımız hiçbir ürüne, hiçbir karakterimizi dahil etmiyoruz. Cips markalarından gelen, 4-5 milyon garanti satış öngörülen teklifleri reddettik. Milyonlarca çocuğun 'Pepee' yüzünden cips yemesini istemiyoruz. Onun yerine zeytin ve tahin pekmezi tercih ettik.
Çizgi film sektörüne girerken endişeleriniz yok muydu?
Olmaz mı, sekiz sene öncesinden bahsediyoruz. Halen çizgi film yapmanın bir sürü imkansızlığı var. Yetişmiş iş gücü yok, bu alanın teknolojisi yok. Türk'ün deli kuvvetiyle 'Yaparız' dedik ve yaptık. Nerede yayınlanacak, kim destek verecek; o dönem çocuk kanalları da yoktu. Tam bir deli işiydi yani. Bize, büyük yatırımlı dev şirketler karşısındaki şansımız sorulduğunda "Onlar okyanustaki dev atlantikler; ağır ve hantallar. Biz jet-ski'yiz; kıvrak ve çabuğuz, onları geçeriz" dedim. Halen de bunu savunuyorum. Biz Düşyeri olarak jet-ski'yiz. Amerikan menşeili çok büyük rakip firmaların temsilcileri Türkiye'ye geldiklerinde 'Bunu nasıl başardınız?' diye soruyorlar. Sonuç onları da şaşırtıyor. 'Pepee'nin Türkiye'deki bilinirlik oranı yüze 98.

KADERİ DEĞİŞTİREBİLİRİZ
'Pepee'nin sekiz yılda geldiği nokta ortada. Aynı iddiayı sinema filminde de gösterebileceğinize inanıyor musunuz?
15-20 sene önce Brezilya dizilerini izliyorduk, şimdi yurt dışına dizi ihraç eder hale geldik. Sinemada yerli filmler tercih edilmiyordu, şimdi milyon dolarlık dev yapımlar gişede Türk filmlerinin gerisinde kalıyor. Aynı şey çizgi film sektörü için de geçerli. Biz yerlinin gücüne inanıyoruz. Çizgi sinema filmi sektörünün önünü açmak istiyoruz. Çok büyük potansiyeli var sektörün. Umduğumuz gişeyi yakalarsak, Türkiye'de çizgi sinema filminin kaderini değiştirebiliriz. Bu gücü hissediyoruz.
Gişeden beklentiniz nedir?
1 milyonun üstünde bir gişe bekliyorum. Yaşadığımız üzücü olaylardan dolayı karamsar değilim. Mesela 'Buz Devri', 15 Temmuz kalkışmasının olduğu gün gösterime girdi ve 1 milyon 300 bin gişe yaptı. Bu, bizim iyi şeylere karşı duyarsız kalmadığımızı gösteriyor. Çocuk dışarı çıkmak ve vakit geçirebileceği şeylerle oyalanmak istiyor. Ebeveyn de onun için bir şeyler yapmak istiyor. Sömestirde gösterime giren 'Pepee'nin sinema filmi çok büyük bir alternatif olacak.
Filmin ismi 'Birlik Zamanı' ve şu an ülkemizin bulunduğu duruma da uygun...
Filmde; ailece birlik olma, bir arada olma ve sevgi mesajları veriyoruz. Kahramanlarımız, sıcak hava balonuyla yollarını kaybediyor. Film; Eskişehir'de başlıyor, UNESCO Dünya Mirası listesine girmiş Şanlıurfa Göbeklitepe, Adıyaman Nemrut ve Kapadokya'da devam ediyor. 'Pepee'nin Eskişehirli olduğu ortaya çıkıyor filmde. Çünkü stüdyomuz Eskişehir'de...
Milli değerlerimizi de dünyaya tanıtmış oluyorsunuz...
Evet, öncelikli hedefimiz o. "Pepee'ye halk oyunları koyacağım" dediğimde küçümsemişlerdi. En sosyetik düğünlerde bile gecenin sonunda halay çekiyoruz. Türkiye'de onbinlerce çocuk halay çekiyor, biliyorlar yani. En büyük hedefim, tüm dünyaya halay çektirmek. 'Pepee'de zürarafalara, 'Ayas'ta uzaylılara halay çektirdik.
'Pepee'nin akibeti nedir?
Yeni bölümler gelecek mi? TRT Çocuk'ta 104 bölümümüz var, onlar yayınlanıyor. Planet'te de 52 bölüm var. Yeni bölümler nerede olacak belli değil. İçeriği ölmeyen bir film olduğu için her gün yeni izleyici kitlesi geliyor. Üçüncü nesil izliyor 'Pepee'yi şu an. TRT Çocuk'un en çok izlenen serisi... Youtube'da Türkiye'nin en çok izlenen kanalıyız. 1.5 yılda 2 milyar 200 milyon dakikalık izlenmemiz var. İnanılmaz bir rakam.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.