Giriş Tarihi: 26.7.2010

Polemikle kariyer yapmak

Fazıl Say'ın "Türk halkının arabesk yavşaklığından utanıyorum" lafıyla başlayan 'arabesk yavşaklığı' polemiğiyle ilgili kaç kişi açıklama yapmış, kaç köşe yazarı bu polemiği sütununa taşımış, kaç haber çıkmış çok merak ediyorum... Eğer bu polemik uzarsa 'kavuk' polemiğini, hatta 12 Eylül Referandumu'nu bile gölgede bırakabilir. Polemiğe bayağı geç de olsa Hülya Avşar da katılmış: "Fazıl fena saçmalamış, ona hasta gözüyle bakalım. Onu idare edelim, acil tedaviye ihtiyacı var. Şöhreti hiç hazmedememiş. Kendisi hakkında daha ağır düşüncelerim var ama kendimi tutuyorum..." Sayın Avşar, düşünceleriniz daha ağır nasıl olabilir acaba? Adama 'Deli' demişsiniz yahu, var mı bunun ötesi! Her polemikte bir hayır vardır. Cüneyt Özdemir'in; Avşar'ın, Say'ı deli ilan etmesiyle ilgili twitter'da yaptığı şu tespit de bence tartışılmalı: "Bu ülke polemik ile kariyer yapılabilen bir popüler kültür cambazhanesi...'" Avşar en son ne zaman albüm çıkardı? Hangi dizide ya da filmde oynadı? Aslına bakarsanız TV kariyeri de iyi gitmiyor ama hep o konuşuluyor. Çünkü o, Özdemir'in de belirttiği gibi polemikleri kaçırmamakta pek mahir! Hatta daha net konuşalım... Avşar uzunca bir süredir girdiği polemiklerle popülerliğini koruyor ve bu sayede para kazanıyor. Avşar en uç örnek ama onun gibi eski şöhreti sayesinde, sadece girdiği polemiklerle üretmeden gündemde kalmayı, sözde 'star' olmayı başarabilen birçok yıldız var. (Bu noktada çözüm önerim; magazin müdürlerinin acilen biraraya gelip tedavülden kalkması gereken starları tespit etmesidir.) Farkındayım ne kadar eleştirisel olsa da bu yazı da polemik canavarı Avşar'a hizmet ediyor. Belki de asıl tartışmamız gereken medyanın polemiklere olan aşkı. Evet, haber yapmak pahalı, polemik üzerinden geyik çevirip sayfalar doldurmak sudan ucuz. (Sözlerim her polemiği kapsamıyor. Tabii ki tartışılması gereken önemli konular da var.) Polemiğe girmeye bayılıyor olmamızın genetiksel bağlantıları da araştırılmalı tabii. Bir polemik ya da toplumsal sorun üzerine ülkece o kadar çok konuşup tartışıyoruz ki; çözüm önerilerini hayata geçirmekten bile sıkılıyoruz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.