Giriş Tarihi: 14.11.2010

Şöhret endüstrisi 'genç kan' bağımlısı

Artık yoldan geçen bir yapımcı tarafından 18 yaşında keşfedilip ünlü olma hikayeleri anlatılmıyor. 10 yıldan beri şov dünyasının çarkını, çocuk yaştaki ünlüler döndürüyor. Milyonlarca dolar da onların oluyor...

Günaydın'ınarka sayfasında Hollywood ünlüleri ile ilgili haberleri yapmaya başladığım günden beri tek bir şey dikkatimi çekiyor: Sayfada ismi geçenlerin çoğu 18 yaşın altında! Çok ünlü üç beş kişi dışındaki 30'luların ise adı anılmıyor...
KEŞFETME YAŞI 10'A İNDİ
Boylarından büyük servetleri ve herkesi imrendiren görkemli hayatlarıyla dergi kapaklarından eksik olmayan genç şöhretlerin 'keşfedilme' yaşı 10'a kadar indi... "İnsanlar gençken keşfedilir. Brigitte Bardot, Elizabeth Taylor için de aynı şey söz konusu" diyenleriniz olabilir ama son 10 yıldır durum çok farklı bir boyuta ulaştı. Peki, bunun nedeni ne?
ÜÇ ÖNEMLİ NEDENİ VAR
Birinci neden; müzik ve sinema endüstrisinin, üzerine yatırım yaptığı isimden en uzun süre kazanç sağlamak istemesi... İkincisi; 'mantık sınırlarının ötesinde' para harcayan gençlerin, kendi yaşlarına yakın şöhretleri takip ediyor oluşu... (Bu, Hollywood'daki her daim genç kalma takıntısının da en büyük nedenlerinden biri aslında.) Şöhret sektörünün 'genç kan'a yönelmesinin üçüncü nedeni ise Facebook, Twitter ve YouTube gibi internet siteleri... Çünkü gençler, bu siteleri kullanarak büyük yapımcılarn dikkatini çok rahat çekmeye başladı.
HEPSİ SERVET KRALİÇESİ
Bu durumun en somut göstergesi de Forbes dergisinde yayımlanan 'Hollywood'un En Çok Kazanan Kadınları' listesi... 56 yaşındaki TV yıldızı Oprah Winfrey, 326 milyon dolarlık servetiyle birinci sırada yer alsa da; onu 90 milyon dolarla 29 yaşındaki Beyonce ve 28'lik Britney Spears izliyor. Britney'nin serveti 66 milyon dolar!

ŞİRKETLER PEŞLERİNDE
Listenin yarısından çoğunu 30 yaşın altındaki şöhretler oluşturuyor. 17 yaşındaki Miley Cyrus, genç yaşında 48 milyon dolarlık servet yaparken, kısa süre önce 20'sine basan Taylor Swift'in de 46 milyon dolarlık mal varlığı bulunuyor... Dev şirketler de gençleri para harcamaya yöneltmek için genç yıldızlarla milyon dolarlık reklam anlaşmaları yaparak, şöhret çarkının devinimine katkı sağlıyor.
10 YILLIK BİR YOLCULUK
New York Times gazetesinde yer alan bir makalede, genç yaşta şöhret olanların bu işi kadere bırakmadığı öne sürülerek, şu yorum yer alıyor: "Şöhret ve şöhret bağlantılı işler için 15 yaşından itibaren çoktan kendinizi piyasaya tanıtmaya başlamış olmanız gerekiyor. Küçük olmalısınız ki, yapımcılar sizinle yaklaşık 10 yıl süren bir yolculuğa çıkmaya gönüllü olsun. Bu yolda hem siz kazanacaksınız, hem de onlar. 30'lu yaşlardan sonra zirvede kalmak ise her geçen gün yeni isimlerin girdiği bu piyasada çok zor... Yaşıtlarınız daha ortaokuldayken ünlü olabilmeniz için tabii ki istekli, gayretli, yetenekli ve güzel olmanız şart!" Milyon dolarlık malikanelerde yaşayan, 100 binlerce dolarlık araba koleksiyonu olan genç yıldızları, "Bu yaşta böyle servet olmaz. Ne yapıyorlar da böyle bir para kazanıyorlar" diye eleştirenlerdenseniz; onlara bir kez daha bakın! Çocukluk ve ilk gençlik yıllarını doyasıya yaşayamayan gözlerini göreceksiniz...
ÇOCUK VE AİLESİ İÇİN YIPRATICI BİR SÜREÇ
Los Angeles Times gazetesi, her yıl 10 binlerce çocuğun girdiği şöhret çarkının içinde yer almak için yapılması gerekenleri şöyle sıralıyor:
Hollywood yıldızlarının çocuklarına aldırdıkları derslere bakın... Hepsi 3-4 yaşından itibaren müzik, oyunculuk, dans derslerine başlıyor. O yaşta konuk oyuncu olarak dizilerde, filmlerde, reklamlarda yer alıyorlar.
Sizin de anne-baba olarak en az onlar kadar bu konuda çalışmanız lazım! Bu zor ve çetrefilli bir yol! Sizin çocuklarınızın da tüm bu dersleri alması ve binlerce kişinin katıldığı elemelerden geçmesi lazım... Hepiniz için zor bir yolculuk. Maddi ve manevi yıpratıcı bir süreç...
Los Angeles Times'ın verdiği tüyolar, aslında çocuklarını şöhret ve paraya ulaştırmak isteyen aileler için yeterli değil...
'Yıldız adayları'nın reklamlarda yer almasını, güzellik ve yetenek yarışmalarına katılmasını sağlamak gerekiyor... Bunlara beş yaşından önce başlanmalı ki; çocuk bu süreci oyun gibi, olağan ve doğal görsün... Yani, zorlu şöhret serüveninden psikolojik olarak olabildiğince az etkilensin.
DOKTOR DEĞİL ÜNLÜ OLMAK İSTİYORLAR
İngiliz Guardian gazetesinde yer alan bir araştırmaya göre, çocuklar artık öğretmen ya da doktor olmak değil şöhret olmak istiyor! Araştırmaya katılan 5-11 yaş aralığındaki çocukların yüzde 80'i ünlü bir sporcu, şarkıcı ya da oyuncu olmak istediğini söylüyor... Dans, oyunculuk ya da müzik eğitimi verilen kurslara olan ilginin son 25 yılda yüzde 50 arttığına dikkat çeken gazete, ebeveynlerin, çocukları henüz 10'lu yaşlardayken başarılı bir menajer aradığını belirtiyor. Guardian; her ülkede farklı formatlarda yapılan yetenek yarışmalarının da genç şöhretlerin artmasında etkili olduğunu belirtiyor.
YAŞLARI KÜÇÜK ŞÖHRETLERİ BÜYÜK
Henüz 13-14 yaşında bir internet fenomeni olan Justin Bieber (16), 'Hannah Montana' dizisiyle ünlenen Miley Cyrus, Disney TV ile hayatımıza giren Britney Spears, Christina Aguilera, Justin Timberlake ve 'Full House' dizisiyle tanıdığımız Olsen İkizleri, küçük yaşta şöhret olan yıldızların bir kaçı... İlk gençlik yıllarında milyonlarca dolarlık anlaşmalara imza atan bu isimler, bu günlere pek de kolay bir yoldan ulaşmadı.
SANAL ORTAMIN KAYMAĞINI YEDİ
Son 10 yıldır çok daha genç yaştaki insanın şöhret olmasının en büyük nedenlerinden biri internet... Gençler internetteki sosyal paylaşım sitelerini kullanarak, ilk başta halkın, sonra da prodüktör ve yapımcıların ilgisini çekmeye başladı. Bunun en büyük örneklerinden biri Kanadalı şarkıcı Justin Bieber... Kısa sürede bir internet fenomeni olan genç şarkıcı Esmee Denters'i de unutmamak gerek. Sözün özü; artık bir şarkı söyleyip internet üzerinden dağıtan ya da video paylaşım sitelerine yükleyen gençler, kısa sürede şöhret oluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.