Cumartesi 29.10.2017
Son Güncelleme: Cumartesi 28.10.2017

Şöhreti değil mutluluğu seçtim

Özellikle gençlerin hayran olduğu Adrian Greiner, gözü kamera arkasında olan bir oyuncu. Çevre konulu belgeseller çeken Greiner “Ünü değil, mutluluğu seçtim. Şöhretin getirdiği olanakları kullanarak farklı şeyler yapmak, topluma bir şeyler vermek istiyorum” dedi

Adrian Grenier, özellikle gençlerin hayran olduğu bir oyuncu. Ama o, sadece oyuncu değil.
Şöhretle hesaplaşmasını yapmış ve film yönetmeni ve yapımcısı olarak da hayatını sürdüren bir sinemacı.
Grenier, 54. Uluslararası Antalya Film Festivali'nin konuklarından biriydi. Şöhretle ilişkisi ve daha iyi bir dünyada yaşamak için verdiği mücadeleyi anlattı.
DÜNYA, ODAM GİBİ
Grenier, tahmin ettiğimden daha fazla 'yıldız' bir isim. Kendisiyle ilgili ne kaçırdığımı düşündüm. Tamam, 'Entourage' dizisinde rol almıştı ve o dizi, sonra filmi yapılacak kadar seviliyordu dünyada. Özellikle gençlerin ona hayranlığı bir başkaydı. Benim kaçırdığım buydu.
54. Uluslararası Antalya Film Festivali için Antalya'ya gelince onunla söyleşi yapmak bana düştü. Greiner'le ilgili araştırma yapınca gördüm ki; o aslında yıldızlığa biraz da mesafe koyan, gözü kamera arkasında olan biri. Çektiği ve yapımcılığını üstlendiği iki belgeseli var. Yani nazarımda yakışıklı olduğu kadar zeki de biri. İstanbul'a daha önce gelen oyuncu şunları söyledi: "İstanbul'da arkadaşlarım var. Onlar bana çok iyi baktılar. Misafirperverliğinizi sevdim.
İstanbul Modern'e gittim; çok güzel bir müze. İstanbul'un tarihi yerlerini gezdim. Etkileyiciydi." İşte ünlü oyuncuyla yaptığımız röportaj...
Günümüzde birçok insan, film yıldızı ya da TV yıldızı olmak için çabalıyor. Siz bu fırsatı ele geçirdiğiniz halde belgesel film yapıyorsunuz. Neden?
Bu biraz da ne istediğinizle ilgili.
Şöhretli olmaya, yıldız olmaya çok takılmıyorum.
Ama açık söyleyeyim; parası güzel. Kişisel fikrim şu: İçinde yaşadığınız topluma, dünyaya iyi bir şeyler yapıp bir şeyler paylaşırsanız gerçek anlamda mutlu olursunuz. Ben tercihimi şöhretli olmak yerine mutluluktan yana kullandım. Aslında şunu yapmaya çalışıyorum; şöhretin getirdiği olanakları kullanıp farklı şeyler yaparak, yaşadığım dünyaya, topluma bir şeyler vermek istiyorum.
Siz kendinizi çevreci olarak tanımlıyorsunuz. 'Yalnız Balina/ Finding 52' adlı yapımcılığını yaptığınız bir belgeseliniz de var. Neden özellikle çevre konusunda bir şeyler anlatmak istiyorsunuz bize?
Annem küçükken odamı temizlememi söylerdi. Ben artık dünyanın odam olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca değerlerimi yansıtan bir dünyanın oluşmasını istiyorum. İsteğim, tutkum bu yönde.
Dünya birçok medeniyet gördü, geçirdi.
Bu medeniyetlerin deneyimi ışığında hâlâ çok şey yapılabilir insanlık için.
Peki sadece çevre mi? Sosyal konular da ilginizi çekiyor mu insanlara bir şey söylemek adına?
Tabii ki. Mesela ABD'deki hapishanelerle ilgili bir belgeselin hazırlığını yapıyorum. Tüm filmlerimde ele aldığım konuyu, sosyal bir bakış açısıyla anlatmaya çalışıyorum zaten.
Ama çevre meselesiyle ilgili bir belgesel çekince insanlar üzerindeki etkisi daha güçlü oluyor. Mesela 'Teenage Paparazzo' belgeselimde; ünlülere obsesif derecede takıntı konusunu anlatmıştım.
O, 'Yalnız Balina'ya göre daha az tepki aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.