Cumartesi 20.11.2016

Son iki yılda mobil siparişler yüzde 30 arttı

Türkiye'de ilk kez yemeksepeti.com ile başlayan online yemek siparişi uygulaması, aradan geçen 13 yıl içinde yeni girişimcilerle bir sektör haline geldi. 300 milyon dolarlık bir büyüklüğe ulaştığı tahmin edilen pazarda, 10'a yakın şirket faaliyet gösteriyor.
Boston Consulting Group'un yaptığı araştırma; Türkiye'de toplam ev dışında yemek yeme pazarının boyutunun 30 milyar liraya yaklaştığını gösteriyor. Bu rakama fast food, self service ve evden siparişler de dahil.
EN ÇOK LAHMACUN
Türkiye geneli istatistiklerine bakıldığı zaman, en çok sipariş edilenler listesinde dönerin artışı dikkat çekiyor. Geçen yılın verilerine göre; internette 'döner' anahtar kelimesinin geçtiği içerikler, iki kat arttı. Yine 'döner' kelimesi, yüzde 33 daha fazla arandı.
En çok sipariş edilenlerde ilki kebap; onu hamburger ve pizza takip ediyor. Listede bu klasik üçlüyü sırasıyla tavuk, sandviç, döner, tatlı, lahmacun, pide ve çorba takip ediyor.
Geçen yılın trendy lezzeti; fiyatı yüzde 20 oranında azalan ördek. Ördek, toplam aldığı sipariş sayısı az olsa da, bu şekilde sipariş oranını yüzde 92 artırdı.
Sipariş oranını en çok artıran bir diğer lezzet yine yüzde 52'lik artışla çiğköfte.
En çok satılan ürün, 5 milyon 988 bin adet sipariş edilen lahmacun.
Tatlılarda ise en çok çikolatalı sufle, künefe ve profiterol tercih edilmiş. Avrupai tercihlere tek başına kafa tutan künefe, ilk üçteki yerini koruyor.
MOBİL UYGULAMALAR
Öte yandan teknolojinin hayatımıza girmesiyle yemek yeme alışkanlıklarımız da değişmeye başladı. Daha önceleri yemeği yerinde yeme ya da çağrı merkezinden sipariş etme söz konusuyken, yemek siparişleri de artık internet ve mobil uygulamalar aracılığıyla veriliyor. Yapılan araştırmalar; özellikle son iki yıldır yemek siparişlerinde mobil uygulama kullanımlarının yüzde 30 oranında arttığını gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.