Sponsorluk dersi
VODAFONE'UN BAŞARISI
Beko'nun amblemi yıllarca Beşiktaş'ın formasında yer almıştı ama şu son reklam filminin marka değerine etkisi, bence bütün yıllara bedel. Beşiktaş'ın sponsor reklamları rakip taraftarların da beğeniyle izlemesi önemli bir hadise. Bu trend aslında Vodafone'un Beşiktaş'la anlaşıp yeni stada Vodafone Arena ismini vermesiyle başladı.
Vodafone'un; Beşiktaş'ın malzemecisi Sürreyya'yı, Vodafone Arena'nın inşaatında çalışan işçileri ve Beşiktaşlı futbolcuları oynattığı duygusal reklamlar hem zekiceydi, hem de taraftarlar arasında müthiş bir duygu bağı oluşturuyordu. Son çekilen 'İnşaat bitiyor, az kaldı sabret' mesajlı reklam, bu duygu bağının doruk noktası bence.
Vodafone; sadece Beşiktaş taraftarıyla değil, tüm futbolseverlerle bir duygusal bağ kurdu. Elbette stat Beşiktaş'ın ama taraflı tarafsız tüm futbolseverler Vodafone Arena'nın anlatıldığı gibi güzel bir stat olmasını ve çabuk bitmesini istiyor. Çünkü orası sonuçta Türk futboluna hizmet edecek.
İŞ BİRLİĞİ ÖNEMLİ
Peki, Türk Telekom, 'TT Arena' isim hakkını alırken Vodafone kadar etki yaratabildi mi? Burada kulüplerin sponsorlarla olan ilişkisi de öne çıkıyor. Beşiktaş, Vodafone ile müthiş bir uyum içinde çalışıyor ama Galatasaray, stadın ismi Ali Sami Yen Kompleksi mi, TT Arena mı olacak diye Türk Telekom'la tartışma yaşamıştı. Daha baştan araya soğukluk girmişti. Ya da şöyle sorayım, hiç Türk Telekom'un, Vodafone Arena gibi akılda kalan bir reklamını hatırlıyor musunuz?
Bence aynı soruyu Ülker grubu da kendilerine sormalı. Yıllarca dört büyüklere sponsor oldular. Çocuklar için futbol okulları açtılar. Ülker'in Türk futboluna yaptığı desteği başka hiçbir marka yapmamıştır. Peki, hiç Ülker'in Vodafone gibi hafızalara kazınan futbol temalı reklamını hatırlıyor musunuz?
Şimdi başta Ülker olmak üzere birçok firma futbol takımlarına sponsor olmaktan vazgeçiyorlar. Elbette şike sürecinin insanları futboldan soğutması, tribün terörü, futbolun kalitesinin düşmesi gibi birçok haklı gerekçeleri var. Ancak Beşiktaş da Süper Lig'in takımı değil mi, aynı zor şartlardan onlar da geçmiyorlar mı? Peki, Vodafone, futboldaki bu geri gidiş ortamında yeni bir stadın inşaatıyla nasıl bu kadar marka değerini artırdı?
Sponsorluktan vazgeçenler önce bu soruyu kendilerine, sonra da reklamcılarına sormalılar!
EN SON HABERLER
- 1 Esra Erol kız kardeşleriyle davete katıldı! Esra Erol ve kız kardeşlerinin benzerliği şaşırttı!
- 2 İbrahim Çelikkol ve sevgilisi Natali Yarcan evleniyor mu? İşte İbrahim Çelikkol’un dikkat çeken o açıklaması!
- 3 Kızılcık Şerbeti oyuncularına neler oluyor? Kızılcık Şerbeti'nin Alev'i Müjde Uzman'ın hastalığı endişelendirdi! "Kimse bana inanmıyor"
- 4 Bahar'ın yıldızı Demet Evgar meğer yakışıklı kardeşiyle aynı dizideymiş... Demet Evgar'ın oyuncu kardeşi bakın kim!
- 5 Oyuncu Yıldız Çağrı Atiksoy ile Berk Oktay'ın kızları doğdu! İşte bebeklerine verdikleri isim...
- 6 Bahar'ın Timur'u ters köşe yaptı! Bahar'ın Timur'u Mehmet Yılmaz Ak 'Yok artık' dedirtti!
- 7 Serenay Sarıkaya'nın eski sevgilileriyle pişti olduğu gecede kimler geldi kimler geçti...
- 8 Kuruluş Osman’da Osman Bey Bizans’a savaş açıyor
- 9 33 yaşındaki Melisa Aslı Pamuk sosyal medyada ilgi odağı oldu! Annesi güzelliğiyle kızını solladı! “Abla kardeş gibi”
- 10 Volkan Demirel ile Zeynep Demirel’in 13 yıllık evliliği bitiyor mu? Volkan Demirel’den boşanma açıklaması geldi!