Pazar 06.08.2012

Star tv'nin Acun stratejisi

Star TV'nin Acun Ilıcalı'yı transfer etmesinin hata olduğunu yazmıştım. Bazı TV yöneticilerinden telefon aldım; benimle aynı fikirde olanlar da var, yanıldığımı düşünenler de...
Doğuş Yayın Grubu Genel Müdürü Cem Aydın da aradı. Bu görüşmede, Acun transferinin stratejisiyle ilgili ilginç bilgiler edindim.
Cem Aydın söze, reklam gelirlerinin küçülmesinden girdi. RTÜK'ün reklam kuşaklarının süreleriyle ilgili yaptığı ayarlamanın reklam gelirlerini düşürdüğünü ama buna rağmen kanal sayısının arttığını ve ticari anlamda böylesine sağlıksız bir ortamda daha garantili adımlar atılması gerektiğini söyledi.
Yani bu transferde Acun'un programlarının başarısının yanı sıra; reklam verenin, başarısı test edilmiş, bilinen programları tercih etmesinin etkisi de var.
Bu da benim düşüncem: Reyting ölçümlerindeki kaos yeni sezonda da devam ederse, bu transferden STAR TV'nin kazançlı çıkma ihtimali olabilir. Çünkü reklam veren, SBT'ye güvenmiyor ve yeni sezonda da SBT'nin benzeri bir ölçüme güvenmeyecek ve izleyici kitlesi belli, garanti yapımlara yönelecek.
Öte yandan Aydın, Star TV'nin Acun TV olacağı görüşüne karşı. Acun transferinin 'Behzat Ç', 'İşler Güçler' ve 'İbret-i Ailem' gibi alternatif, sıradışı yapımları tehlikeye atmayacağını; aksine Acun'dan elde edilecek sinerji ve net reklam geliriyle bu tarz yapımlara sahip çıkılacağını düşünüyor.
ACUN BİZİ TERCİH ETTİ
Aydın, Acun'a ödenen paranın yüksek olduğuna dair yapılan yorumlara da katılmıyor.
Bu paranın sadece Acun'a değil, 100 kişilik bir ekibe verildiğini, dizilere de bölüm başı aynı paraların ödendiğini söylüyor.
Star TV; Acun'un yarışmaları yerine yeni iki ya da üç diziyle yola çıksa, bu dizilerin tutacağı da garanti değil tabii ki!
Evet, Acun'un yarışmalarının aynı başarıyı devam ettirememe ihtimali de var ama şu an için bu yapımlar kağıt üzerinde daha garanti duruyor.
Aslında bu garantici adımda, Star TV'nin geçtiğimiz sezon kendi dizilerinde yeterli verimi alamamasının da etkisi olabilir.
Bu arada Aydın'dan; Acun'a ayrıca bir transfer ücreti ödenmediğini, Star TV'nin sadece Show TV'den verilen paranın biraz üzerine çıktığını da öğrendim.
Aydın'ın; Star TV'nin Acun'u, Show TV'nin elinden aldığı yönünde medyada oluşan algıya da itirazı var. Acun'un Star TV dışında iki kanalla daha görüştüğünün altını çizen Aydın, "Acun bizi, biz de Acun'u tercih ettik" diyor.
Aydın ayrıca bu transferde asıl belirleyici olanın ise; Acun'un Show TV'deki ödemelerinin gecikmesi ve kendi ekibine para ödeyemeyecek duruma gelmesi olduğuna inanıyor.
'Ezel'in ATV'ye transferinde de benzer bir durum yaşanmıştı, değil mi? Tabii 'Muhteşem Yüzyıl'ın transferi için aynı şeyi söyleyemeyiz!
Aslında bu transferlere şaşırmak anlamsız. TV sektörü de futbol dünyası gibi. Büyük bir rekabet var, kimler nerelere gidip geldi!
SURVIVOR BİTMELİ!
Bu arada Aydın, Acun'un sürpriz bir projesi daha olduğunu da sözlerine ekledi.
Benim bu transferle ilgili daha önce ne yazdığımı merak edenler, geçtiğimiz cuma çıkan yazıma bakabilirler.
Bence geçtiğimiz sezon sadece yangın haberiyle gündem olan ve Merve Büyüksaraç'ın açıklamalarıyla güvenirlilik açısından darbe alan 'Survivor'la devam edilmemeli.
Acun, 'Yetenek Sizsiniz'de de, sıkıntıdan patlayan Sergen Yalçın'ı değiştirir gibime geliyor.
Hülya Avşar'ın yerine de daha çok ses getirecek, espri yapabilecek yeni bir jüri olabilir aslında.
'O Ses Türkiye' için de bu kez Mazhar Alanson ikna edilmeli!
Özetle; Acun da yeni kanalında paraya kıyıp daha atak oynamalı ve yeni formatlar almalı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.