Salı 16.12.2015

Şu Adele meselesi

Ünlü şarkıcı Adele'in son albümündeki Million Years Ago şarkısı ile Ahmet Kaya'nın yıllar önce okuduğu Acılara Tutunmak arasındaki benzerlik, öyle üstü kapatılacak, halının altına süpürülecek gibi değil.
Aslında ben de durumun belli müzik kalıplarının ve armonilerin kullanılmasından kaynaklandığını, kasıt olmadığını düşünmüştüm önce. Ta ki ünlü müzik adamı ve Acılara Tutunmak şarkısının aranjörü Osman İşmen, TRT FM'de Michael Kuyucu'nun programına katılıp "Evet, özellikle şarkının A kısmı birebir aynıdır" diyene kadar...
Osman İşmen ile Akademi Türkiye'de beraber çalışma ve onu yakından tanıma fırsatı buldum. Müzik bilgisine ve tecrübesine sonuna kadar güvenirim. Üstelik İşmen, telif davaları için müzik alanında bilirkişilik de yapıyor. Yani tek kelime ile işin uzmanı...
Eğer o "Birebir aynı" diyorsa, ortada sanılandan daha ciddi bir durum var demektir.
Bunca kıyamet koparken Adele'in sessizliğe bürünmesi de bu konudaki şüphelerimi hayli artırıyor doğrusu.
Mesele, 'Bırakalım bu tartışmaları, şarkıların keyfini çıkaralım' düzeyini çoktan aştı.
Adı ne konulursa konulsun, ister esinlenme, ister intihal, ister hırsızlık; durum ciddi...
Bizim müzisyenlerimiz, sinemacılarımız, dizicilerimiz, klip yönetmenlerimiz yıllarca yabancı eserlerle benzerlikler yüzünden aşağılandı, ötelendi, hakir görüldü. Bu kez bizim en sevilen sanatçılarımızdan birine musallat olunmuş. İlk kez haklı olmanın keyfini niye çıkarmayalım ki?

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.