Giriş Tarihi: 4.6.2018

Taksilerin rengini değiştirmek yetmez

Artık taksilerin renkleri turkuaz ve siyah olacak. Turkuaz rengi taksiler, eskisinden biraz daha geniş ve konforlu D segmenti (üst orta sınıf, büyük) araçlar olacak. Siyah taksi ise E segmenti veya VIP denilen bir taksi.
UBER'in yasaklanmasından sonra güzel gelişmeler bunlar. Tüm dünyada taksi renkleri bellidir, gelenek korunur. Eski olumsuzluklar hatırlanmasın diye mi sarı renkten vazgeçiliyor acaba? Renk değişikliği önemli değil, asıl önemli olan taksi şoförlerinin kalitesinin yükseltilmesi. Müşteriyi döven, küfür eden, kazıklayan, güzargah beğenmeyen şoförler olduğu sürece taksileri istediğiniz renge boyayın, fark etmez.
Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Halit Yılmaz, "Yeni düzenleme ile şoför esnafı iğneden ipliğe denetlenerek kötü niyetli şoförler sistemin dışında bırakılarak hizmete kalite getirilecektir" diyor. İnşallah olur ama nasıl olacak?
Asıl sorun taksi plakası sahiplerinin sorumluluk almaması, düşük vergi ödemesi ve plaka kiralarının yüksek olması. Artık oto galericiler asıl sahiplerinden kiraladıkları taksi plakalarını şoförlere kiralıyorlar. Taksiciler iki patrona birden çalışıyorlar!
Empati kurmakta fayda var, şoförler plakanın kirasını, mobil uygulamanın kesintisini ve kendi harçlıklarını çıkarmak için insanlıktan çıkıyorlar ve bunu da müşteriye yansıtıyorlar. Önce rant sorunu çözülmeli ve kazanç adil paylaşılmalı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.