Cuma 03.10.2009
Son Güncelleme: Cuma 02.10.2009

Trend borusu Tokyo'da ötüyor!

Moda hâlâ Avrupa'da İtalya ve Paris'ten çıkıyor, pazarlaması Amerika'da yapılıyor ama trend borusu da Tokyo'da ötüyor! Tokyo için, kendini değisik şekilde ifade etmenin başkenti de denebilir. Tokyo'da moda ne durumda, sokaklarda neler var merak ediyor musunuz? Buyrun, Tokyo ajanımın bildirdiklerini okuyun... ROOMS fuarına (ROOMS, Japonlar'ın çok modern bir stat binasının içinde gerçekleştirdiği bir moda fuarı) katılan Aslı Filinta'nın tasarımı, benim de favorim olan kaplanlı poşuları, satıldığı mağazada hemen tükenmiş. Elbiselerini ise Japonya'nın en ünlüleri alıyormuş. Aslı'yla mağazada karşılaştıklarında, "Neeeee Aslı Filinta siz misiniz?" diyerek heyecan yapmışlar.
UCUZU KEŞFETTİLER
Lüks tüketim sona ermek üzere. Hermes, Cartier ve Gucci'ler yerini H&M, Top Shop ve Forever 21'lara bırakıyor. Daha ucuz ürünleri keşfeden Japonlar sanki bedava dağıtılıyormuşcasına bu mağazaların önünde kuyruğa giriyormuş. Tüm bu ucuzcu zincir mağazaları (özellikle H&M) inanılmaz bir sükse yakalamış durumda. GINZA bölgesinde H&M'in ikinci mağazası gerçekleşmiş ve böyle bir kuyruk hiçbir yerde görülmemiş!!! Bu Japonlar bir şeye takmaya görsün... Japonlar'ın ezelden beri Fransız hayranı olduklarını biliyoruz! Fransız lüks markaların tüketimi azalmasına azalmış ama şimdi de Fransız mutfağına, özellikle de tatlılarına sarmışlar... Her yerde bin bir çesit makaronlar satılıyormuş. Yani Fransız aşkı, yavaş yavaş lüks giyimden yemeğe kayıyor. Louis Vuitton'dan vazgeçeceklerini hiç sanmasam da...
'MORİ KIZI' OLACAĞIM
Japon sokak modası, yaratıcı giyimin en belirgin noktası diyebilirim. Şu sıralar ise 'Mori Girl'ler modası var. Bu tarzı anlatmak biraz zor! Hafif doğayla bağdaşan ama sanki kırmızı başlıklı kızla oduncuların kıyafeti karışmış gibi bir tarz. Ugglar, ekoseler, kapüşonlu pelerinler, elbiseler bu tarzın vazgeçilmezi... Ben de bu sezon 'Mori kızı' olabilirim... Bu arada duyduğuma göre Japonya'nın günlük gazetelerinde sayfa sayfa İstanbul Fashion Days'e yer vermişler, göğsümüz kabardı...
UGG KULLANMA KILAVUZU
Artık anladım, bu UGG'lar klasik oldu! Herkes her mevsim giyiyor bu botları. Gelen maillerden anladığıma göre erkekler de köşemi takip ediyor. Onlardan gelen en komik sorulardan biri de, "Bu kızlar yazın bu botları giydiklerinde pişmiyorlar mı, terlemiyorlar mı?" sorusuydu. İşte size gerçek UGG'la çakması arasındaki farkı ve 'Neden UGG klasik oldu?' sorusunun cevabını yazıyorum:
AYAĞINIZ KOKUYORSA...
UGG botlar, kışın da yazın da rahatlıkla giyilebiliyor. Çünkü koyun derisinden yapılıyor ve koyun derisi, nefes aldırma özelliğine sahip. Bu botlar, sonbaharkış mevsiminde ayağı sıcak tutuyor, yaz aylarında ise hiç terletmiyor. Zaten orijinal UGG botlar da bu özelliği ile sahtelerinden ayrılıyor. Ugg'ınız sahte mi anlamak istiyorsanız, ayağınıza giydikten 20 dakika sonra terletip terletmediğine bakın. Tabii ayağınızın kokmaya başlaması da kandırıldığınız anlamına geliyor! Piyasada UGG adıyla satılan sahte botlar, yüzde 80 naylondan yapılıyor. Naylon ise; ayak mantarına, parmak altı çökmesine neden oluyor. Orijinal Ugg ise, kan dolaşımı sağlıyormuş.
TülIN:
Ev dekorasyonunda duvar kağıdı kullanmak IN oldu. Tıpkı eskiden olduğu gibi. Tek fark; artık kullanacak binlerce çeşit duvar kağıdı olması...
TülOUT:
Bu sezon şapka takmak OUT! 'Kim takar!' deyip takabilirsiniz isterseniz...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.