Salı 09.05.2012
Son Güncelleme: Çarşamba 09.05.2012

Türk reklamları ithal şöhretler sardı

Reklamlarında dünyaca ünlü isimleri oynatan Türk markalarının sayısı artıyor. Ama araştırmalar; dünyada milyonlarca hayranı olan bu ünlü isimlerin, reklamını yaptıkları ürünün satışını artırmadığını ortaya koyuyor

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de markalar, reklamlarını ünlü isimlerin yapmasını tercih ediyor. Bu nedenle de televizyonda izlediğimiz hemen her reklamda, karşımıza ünlü bir isim çıkıyor. Hatta artık Türkiye'de ithal ünlülere de reklamlarda bolca yer verilmeye başlandı. Dünyanın hayranı olduğu Penelope Cruz, Adriana Lima, Megan Fox gibi isimler, Türk markalarının reklamları için bir bir kamera karşısına geçiyor. Mediacat dergisi de Mayıs sayısında, markaların neden dünyaca ünlü isimleri tercih ettiğini araştırarak bir haber yaptı.
PENELOPE CRUZ FOTOĞRAFLARI İÇİN TIKLAYIN!

DOĞRU YOL DEĞİL
Mediacatonline.com üzerinden yapılan araştırmaya katılan 429 kişiden 300'ü, reklamlarda yabancı ünlü kullanmanın Türk tüketicilerine ulaşmada doğru bir yol olup olmadığı sorusuna "Hayır" yanıtını verdi. Ipsos KMG tarafından MediaCat için, 600 kişi üzerinde yapılan araştırmaya göre ise; son dönemde markaların kullandığı Adriana Lima, Jose Mourinho, Megan Fox, Pamela Anderson ve Penelope Cruz gibi dünyaca ünlü isimler 'Türklerin en beğendiği yabancı ünlüler' listesinde ilk 10'da bile yer almıyor. Araştırmaya göre Türkler en çok Brad Pitt, Angelina Jolie, Lionel Messi, Shakira ve Jennifer Lopez'i beğeniyor.

YABANCILAR DAHA AZ İSTİYOR

Real Madrid'in teknik direktörü Jose Mourinho'yu reklam yüzü olarak seçen SinpaşGYO'nun Pazarlama ve Kurumsal İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Barış Ekinci, "Kimi zaman yabancı ünlülerin, yerlilere oranla daha uygun fiyatlarla çalıştığını söyleyebiliriz" diyor. Serra markası için Penelope Cruz ile çalışan Seranit'in Tasarım ve Pazarlamadan Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Ece Ceylan Baba ise konuya farklı yaklaşıyor: "Dünyaca ünlü bir yıldızla çalışırsınız, ona göre bir bedel ödersiniz ama istediğiniz hedefe ulaşamazsınız. Dolayısıyla ödemiş olduğunuz bedel çok fazladır. Bir yıldızın onda biri bedel ödeyerek ünlü olmayan biriyle çalışırsınız, ancak mesajı çok doğru verir ve hedefinize ulaşırsınız. Yani reklam yüzünüzün stratejinizle ve hedeflerinizle örtüşmesi büyük önem taşıyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.