Cuma 06.07.2013
Son Güncelleme: Cuma 05.07.2013

Türk tasarımcılar Avrupa turunda

Herkes yaz rehavetine girdi sanmayın; moda dünyasında durmak yok! Son yıllarda İstanbul, dünyanın moda başkentlerinden biri olma yolunda ciddi adımlar atarken; Türk tasarımcılar da seslerini uluslararası arenada daha güçlü bir biçimde duyurmaya başladı. Erkek modasının kutsal organizasyonları Haziran sonunda birbiri ardına gerçekleşirken; sektörün can damarı fuarlar da; 2014 yaz koleksiyonlarını, satın alma sorumlularıyla buluşturuyor. Ben de Pitti Immagine Uomo'dan Berlin Moda Haftası'na; Türk tasarımcıların izini sürdüm. Bakalım kim nerede, neler yaptı ve yapıyor?
DUAYENLERDEN TAM NOT
Erkek giyiminde moda endüstrisinin kalbi olarak nitelendirilen Pitti Immagine Uomo, 18-21 Haziran'da Floransa'da gerçekleşti. Bu sezon etkinliğin misafir ülkesi olarak belirlenen Türkiye, 'İstanbul Beyefendileri' sergisiyle büyük ilgi uyandırdı. İstanbul'un yedi tepesinden gelen İstanbul beyefendilerini tasarımlarına yansıtan Türk tasarımcılar Aslı Filinta, Deniz Kaprol, Elif Cığızoğlu, Emre Erdemoğlu, Hatice Gökçe, Niyazi Erdoğan ve Zeynep Tosun; ünlü moda eleştirmeni Suzy Menkes'ten Vogue Italia genel yayın yönetmeni Franca Sozzani'ye kadar birçok moda gurusunun beğenisini topladı.
Pierre Loti'de arz-ı endam eden bir İstanbul beyefendisini kendi tarzında yorumlayan Niyazi Erdoğan'ın tasarımlarına; Pınar ve Deniz Yeğin'in RUMISU isimli markalarının özgün aksesuvarları eşlik etti.
Elif Cığızoğlu, Zeynep Tosun ve Aslı Filinta; bu proje kapsamında ilk defa erkekler için tasarım yaptılar.
Pitti Uomo'da tam anlamıyla Türk rüzgarı esti. Bağımsız tasarımcı Serdar Uzuntaş'ın yurt dışında emin adımlarla ilerleyişini takip ediyorum. Pitti'de yabancı basının büyük ilgi gösterdiği tasarımcı; fuardaki yedinci sezonunda, İngiliz Brighton sahillerinden esinlenen koleksiyonunu sundu. Koleksiyon; sahilde oyun oynayan beş mankenle tanıtıldı ve büyük ilgi gördü. Uzuntaş; dünya erkek modasına yön veren isimler arasında gösterildi.

ÇIKIŞINI SÜRDÜRDÜ

Dün sona eren Berlin Fashion Week'te de Türk tasarımcılar boy gösterdi ve büyük ilgi gördü.
Aslı Filinta, Ece Gözen, Nazlı Bozdağ ve Nevra Karaca No7 ise; Mercedes-Benz Fashion Week Berlin'de özel bir prezantasyon ve defile gerçekleştirdi.
Nevra Karaca No7; ilk koleksiyonundan beri heyecanla takip ettiğim, üç boyutlu tasarımlarıyla dikkat çeken bir marka. Geçtiğimiz yıl Paris Capital de la Creation tarafından en iyi kadın hazır giyim tasarımcılarından biri seçilmiş, ardından da Paris'in en prestijli galerilerinden Galeri Joyce'da bir sergi düzenlemesi için davet edilmişti. Berlin'de de bu çıkışı sürdürdü ve Türkiye'nin yurt dışında tanınmasında etkili isimlerden biri oldu.
Avrupa'nın en büyük hazır giyim fuarlarından biri olan Who's Next,bugün Paris'te başladı ve 9 Temmuz'a kadar devam edecek. 20'nin üzerinde Türk marka ve tasarımcının, dünyanın önde gelen zincir mağaza ve konsept butiklerinin satın alma sorumlularıyla buluştuğu bu dev fuarın bu sezonki teması Meksika. Frida Kahlo'nun tablolarından Ölüler Bayramı törenlerine, sivri burunlu geleneksel Meksika botlarından Zapatistler'e kadar Meksika kültürünün farklı öğeleri; fuar alanının dekorasyonunda ve defilelerde davetlileri karşılayacak.

TülIN

Bir paçası başka, diğer paçası başka renk pantolonlar çok IN

TülOUT

Flamingo hiç sempatimi kazanmayan bir kuştur ve sevenlerine bildirilir; şu sıralar fazlasıyla OUT.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.