Giriş Tarihi: 17.7.2019

‘Türkiye kendini ne kadar güçlü hissederse biz de öyle hissediyoruz”

Bodrum'dan bir saatlik tekne yolculuğuyla Kos Adası'na gittim. Dikkatimi sahildeki Cezayirli Hasan Paşa Cami'si çekti. Ancak camiyi görünce içim parçalandı. Pencereleri, minaresi kırık dökük. İki yıl önceki depremden sonra el değmemiş, öylece bırakılmış. İkinci durağım Türk köyü olarak bilinen Platani oldu. Kısa gezinti sonrası çay bahçesine oturdum. Herkes Türkçe konuşuyordu. Yanlarına sokularak kendimi tanıttım. Hasan Cüroğlu ve Yusuf Hacı Feyzullah'la lafladık. "Türkler ile Yunanların ilişkileri nasıl?" diye sordum. Curoğlu "Gayet iyi" yanıtını verirken, Feyzullah "Aile dostlarımız var, birbirimizin evine girip çıkıyoruz" dedi. Dinlerinden uzak kalmadıklarını, namaz kıldıklarını, önümüzdeki Kurban Bayramı'nda ise yine kurban keseceklerini söyleyen Cüroğlu, "Kurbanın üçte birini kendimize ayırıyoruz, kalanını fakirlere veriyoruz. Aslında fakir pek yok ama adetlere uyuyoruz" dedi. Başkan Erdoğan'ı çok sevdiklerini söyleyen Curoğlu, "Biz Türkiye'nin iyiliğini istiyoruz. Türkiye ne kadar kendini güçlü hissederse, biz de öyle hissediyoruz" diye konuştu.