Perşembe 08.03.2013

Türkiye'nin ses getiren kadınları

Medya Takip Merkezi (MTM), 8 Mart Dünya Kadınlar Günü nedeniyle 'Medyada kadın' konulu bir araştırma yaptı. MTM bu araştırmada, Türkiye'nin; siyaset, magazin, spor, iş dünyasından son bir yılda en fazla gündeme gelen tanınmış kadınlarını mercek altına aldı. MTM araştırmasında, kadın vekillerin medya gündeminde ne kadar yer bulduğunu inceledi. Araştırmanın sonucuna göre; Aile ve Sosyal Politikalardan Sorumlu Devlet Bakanı Fatma Şahin; hem siyasette, hem de tüm kategorilerde 14 bin 41 haber ve yazı ile en çok konuşulan kadın siyasetçi oldu.

BAŞARILARIYLA...

2010 yılından itibaren yürüttüğü TÜSİAD başkanlığı görevinden ayrılan Ümit Boyner ise, iş dünyasında adını en çok duyduğumuz kadın oldu. Başarılarıyla ve başkanlık görevine veda etmesiyle yıl boyunca adından söz ettiren Boyner, basında 3 bin 808 haber ve yazıya konu oldu. MTM araştırmada, medyanın erkeklere göre sporcu kadınlara daha az ilgi gösterdiğini tespit etti. 2012 Londra Yaz Olimpiyatları'nda 1.500 metrede altın madalya kazanan Aslı Çakır Alptekin, 2 bin 171 haber ve yazıda yer alarak en çok konuşulan kadın sporcu olma unvanını kazandı. İki bini aşkın gazete ve dergiyi kapsayan araştırmanın sonuçlarına göre, son bir yılda eğlence ve sanat basınının en çok yer verdiği kadın ünlü; 3 bin 839 haber ve yazıyla Sezen Aksu oldu. Araştırmaya göre gazete ve dergilerde en fazla yer alan kadın gazeteci ise Nazlı Ilıcak oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.