Cumartesi 20.11.2016
Son Güncelleme: Pazar 20.11.2016

Turkuvaz Medya’dan MAPIC çıkarması

Her yıl Cannes’da dünyanın önemli perakende devlerini bir araya getiren MAPIC Fuarı’nda, bu yıl Türk markaları büyük ses getirdi. Yerli markalar, yurt dışında büyüme hedeflerini açıkladı. Turkuvaz Medya ise, fuar kapsamında düzenlediği yemekte perakendecileri ağırladı

Dünyanın en önemli perakende markaları ve AVM'lerini buluşturan MAPIC Fuarı, bu yıl Avi Alkaş'ın katkılarıyla 16-18 Kasım'da Cannes'da gerçekleşti. Türk markalarının gövde gösterisi yaptığı fuarda; Damat-Tween, İpekyol- Twist-Machka, Kiğılı, Defacto, Karaca ve Gönül Kahvesi markaları ile İHKİB yer aldı. Turkuvaz Medya, fuar kapsamında perakende devlerini 16 Kasım akşamı Cannes'ın ünlü İtalyan restoranı Le Vesuvio'da ağırladı. Yemekte; Türk ve yabancı perakendeciler, yeni yatırımlar konusunda görüş alışverişinde bulundu. Fuarda yer alan Damat, Tween ve D'S Damat markalarının bağlı olduğu Orka Holding'in genel koordinatörü Osman Arar; fuarla ve gelecek hedefleriyle ilgili konuştu: "Avrupa'dan Orta Doğu'ya, Rusya'dan Afrika ve Avustralya'ya kadar dokunmadığımız yer kalmadı. Uzayda yaşam varsa, bu gidişle yakında uzaylıları da ilk biz giydireceğiz! Türkiye pazarına da inanıyoruz. Yurt içinde yıl sonuna kadar mağaza sayımız 200 olacak. Bu yıl 5 milyon TL'lik iki önemli mağaza yatırımı yaptık. Biri Bağdat Caddesi'nde, diğeri ise Nişantaşı'nda... Kira maliyetleri bir dönem Türkiye'de çok yükselmişti. Şimdi ise dengelenme dönemi yaşıyoruz." Arar, 50 olan yurt dışı mağaza sayısını, sene sonunda 100'e ulaştırmayı planladıklarını da söyledi. Marka; 70 ülkeye yaptığı ihracatı da iki kat artırdı.

KIRIŞIKLIK KENDİNİ YOK EDECEK
Şirketin Ar-Ge çalışmalarıyla ilgili bilgiler de veren Arar, şöyle konuştu: "Endüstrideki en büyük silahımız ve gardıroplara en çok giren ürünümüz; nano teknoloji ile üretilen nano care gömlekler... Damat gömlekleri, artık kolay ütülenen ve ütüsü bozulmayan bir yapıda olacak. Seyahat takım elbiselerimiz ise; bavuldan çıkardıktan sonra askıda 5 dakikada kırışıklığını yok edecek." MAPIC'te İpekyol standında karşılaştığımız Ayaydın-Miroglio Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Nejdet Ayaydın ile Türk tekstil sektörünü konuştuk. Markalarının yurt dışında büyüme konusuna dikkat çeken Ayaydın, "Grup markalarımız İpekyol, Twist ve Machka'nın; Suudi Arabistan, Kuveyt, Katar, Bahreyn, Kıbrıs ve Azerbaycan'da toplam 17 mağazası var. Yurt dışında franchise sistemini benimsedik ve bu doğrultuda büyümeye devam edeceğiz. Suudi Arabistan'da bu yıl üçüncü mağazamızı açtık. Bu ülkede birçok önemli AVM'nin sahibi olan iş ortağımızla, AVM' lerin en iyi lokasyonlarında üç mağaza açma konusunda anlaştık." Ayaydın, 2017 yılında 15 milyon TL'lik yatırım planları olduğunu da söyledi. Şimdi de ğişim zamanı MAPIC Fuarı'na katılan markalardan Kiğılı'nın CEO'su Hilal Suerdem ise markanın yenileşme sürecini anlattı: "Kiğılı, bu sene #DegisimKigilida sloganıyla koleksiyondan vitrinlere yeni, modern ve genç bir çizgiyle sezonu açtı. Türk moda perakendesini en güçlü şekilde temsil etmek üzere sektörün önde gelen etkinliklerine katılıyoruz. Şimdi de dünyanın en büyük perakende fuarı MAPIC'teyiz." Yurt dışında büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Suerdem, "Kiğılı koleksiyonlarını, farklı ülkelerden tasarımcılarla buluşturuyoruz" dedi.
AYD YEMEĞİNDE BULUŞTULAR
SABAH Gazetesi'nin medya sponsoru olduğu MAPIC Fuarı kapsamında, Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) de bir yemek daveti verdi. Carlton Hotel'de gerçekleşen yemekte; AYD Başkanı Hulusi Belgü ve Turkuvaz Medya ekibinin yanı sıra önemli perakendeciler hazır bulundu. Yemekte konuklara; yatırımcılar için hazırlanan ve Türkiye'deki potansiyeli anlatan bir rehber dağıtıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.