Giriş Tarihi: 18.4.2015

Ya ihmal yoksa?

Köşemizin müdavimlerinden Kemal Kozan bu haftayı da boş geçmemiş:
"Merhaba Yüksel Bey, son zamanlarda dikkat ettiniz mi bilmiyorum; ana haber bültenlerinde herhangi bir kaza veya bir hastane haberi verilirken alt yazıda 'İhmal mi var?' yazısını görür olduk. Mağdur olan vatandaşa da mikrofon uzatıldığında, önüne kim gelirse suçluyor. İhmallerin, vurdumduymazlığın azaltılması açısından etkili olacağı muhakkak ancak bir de madalyonun diğer yüzü var. Ya ihmal yoksa? Televizyon ana haber bültenine yansımış bir konuyu araştıran bilirkişiler, aksi bir karar vermeleri halinde gelecek tepkilerden çekindikleri için bu haberler, kararlarını etkilemez mi?
Bir de bu konuyla ilgili olarak bulunduğum ildeki Kadın Doğum ve Çocuk Hastanesi acilinde çalışan bir yakınıma günde kaç hasta baktıklarını sordum. Bana; kış aylarında bir doktor ve iki hemşireyle 24 saatte ortalama 200-250, yaz aylarında ise 300-350 arasında hasta baktıklarını söyledi. Yani kaba bir hesapla; bırakın yemeği, istirahati, tuvalete bile gitmeden 24 saat boyunca hasta baksalar, bir hastanın muayenesi, teşhisi ve tadavisi için ortalama 4.5 ila 6.5 dakika arasında süreleri var. Canı yanan hastanın hakkını araması kadar doğal bir şey olamaz... Ama 'İhmal mi var?' diye ekranın altına yazan kişilerin bu sorunların çözümüyle ilgili çalışmalar yapan kuruluşlara da mikrofonu uzatıp, sorunların çözülmesiyle ilgili kamuoyu oluşturulmasına destek olmaları gerekmiyor mu? Saygılarımla..."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.