Cuma 03.03.2012
Son Güncelleme: Cuma 02.03.2012

Yemeğin Nobel'i Michelin yıldızı

Dünyanın en ünlü restoranları, her yıl 'Michelin Rehberi'ne girmek ve en iyilere verilen 'yıldızlar'dan birini almak için yarışıyor. Yıldız sayısı arttıkça mekanların prestiji de artıyor

Yemek yazılarında sıkça yer alan, ünlü restoran derecelendirme sistemi 'Michelin yıldızı', 1900'lerden beri mutfakla ilgilenenlerin hayatında. İstanbul Doors Mix dergisi de son sayısında, 'Michelin yıldızı' hakkında bilinmeyenleri ve yıldızın tarihçesini sayfalarına taşıdı.
DEĞERLENDİRME
1950 yılında Fransa merkezli Michelin Lastikleri'nin sahibi Andre Michelin, karayolu ulaşımını popülerleştirmek ve dolayısıyla lastik satışlarını artırmak için ilginç bir fikir geliştiriyor. Marka; sattığı lastiklerle birlikte promosyon olarak verilen turizm rehberleri ve Fransız yol haritaları üzerinde bulunan restoranlara yıldız vermeye başlıyor. Karayolunu tercih edenlerin, lezzetli ve kaliteli yemek yiyeceği restoranlara kolay ulaşmasını sağlamak için başlayan bu yıldız sistemi, yıllar içinde bir prestij meselesi haline geliyor. Günümüzde bu yıldız sistemi, 'en prestijli ve önemli restoran derecelendirme kurumu' haline gelmiş durumda. Günümüzde her yıl hazırlanan 'Guide Michelin-Michelin Rehberi' her bir ülkenin gitmeye değer tüm restoranları hakkında bilgi veriyor. Avrupa'nın en eski otel ve restoran rehberi olma özelliği taşıyan bu rehberin en önemli özelliği lokantacılık konusunda çok başarılı mekanları özel bir değerlendirme sistemine tabii tutup, okuyucularına tanıtmak. Rehberde iddialı ve özel mekanlara, 'macaron' isimli çiçek şeklinde yıldızlar veriliyor. Bu yıldız sistemi, mutfağa gönül vermişler için çok önemli; o yüzden yıldızlar için 'mutfak Nobel'i deniliyor. Bu yıldızların sayısı birden üçe kadar çıkabiliyor ve üç yıldız almak bir restoran şefi için bu dünyada erişebileceği en yüksek onur mertebesi.
BUTİK OLMAK İLK ŞART
Bu meşhur yıldızları alabilmek için kesin kurallar olmamakla birlikte, belirli bazı kriterler var:
Restoranın butik olması gerekiyor. 80-90 kuveri geçtiğiniz zaman ise şansınız oldukça azalıyor.
Şefin, restoran sahibi olması diğer kriter. Restoran, şefiyle ön planda olmalı.
Şefinin Michelin yıldızlı lokantalarda bir geçmişi olması ve bu disiplinden gelmesi ise büyük bir artı...
DEVAMLILIK LAZIM
Mutfakta yaratılan tatlar ve yenilikler, bunların doğru şekilde servis edilmesi ve zengin bir şarap kavı eşliğinde sunulması, olmazsa olmazların içinde.
Devamlılık Michelin anayasasının ilk maddesi. Bir an ortaya çıkıp, ertesi yıl kalitesinden ödün veren restoranların bu rehberde çok şansı yok!
Mekanın bulunduğu yer, ulaşım kolaylığı, dekorasyonu, çalışanları ve restoranın atmosferi de puan kazanmayı sağlıyor.
TÜRKİYE'DE REHBER YOK
Michelin Rehberi, her ülkede yayınlamıyor. Ancak zamanla kendini yemek konusunda ispat eden ülkelerde yayınlanıyor. Bir restoranın Michelin yıldızı alabilmesinin ilk şartı da, rehberin o ülkede yayınlanıyor olması.
TÜRKİYE YAKINDA
Rehberin yayımlandığı ülke sayısı her geçen yıl hızla artıyor. Son birkaç sene içerisinde ABD'nin önemli şehirleri New York, Las Vegas, Şikago, San Francisco ile Tokyo ve Hong Kong gibi büyük şehirler bu listeye eklendi. Türkiye'nin de bu listeye ekleneceğine kesin gözüyle bakılıyor. İstanbul'un da yakın zamanda listeye girmesi en olası rehber ise Doğu Avrupa Rehberi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.