36 milyon internet kullanıcısının bulunduğu ülkemizde, 10 milyondan fazla kullanıcı en az bir kere internetten alışveriş yapmış durumda. Halen geride olsak da, online alışveriş sektöründe yakında Avrupa ortalamasının yakalanması öngörülüyor. 2016'nın sonunda Türkiye'de 16 milyona ulaşması beklenen online alışveriş müşterisinin ilgisini çeken, ihtiyaçlarına ve ilgi alanlarına hitap eden sektörlerden bazılarının yükselişe geçmesi bekleniyor. Tüm dünyada yükselişini devam ettiren online alışveriş, her yıl yeni bir özellik, yeni bir uygulama alanı kazanıyor ve yeni insanlara ulaşıyor. İnternet kullanımının yaygınlaşması ve mobil cihazların etkisiyle her gün yeni kullanıcıların katıldığı e-ticaret pazarında Türkiye'nin yaşadığı büyüme ise dünya ortalamasının oldukça üstünde sayılabilir.
ELEKTRONİK YİNE LİDER
2016'da yükselişini sürdürmesi beklenen sektörlerin başında elektronik geliyor. E-ticaret pazarının yüzde 40'ını kapsayan elektronik kategorisi, liderliğini devam ettireceği gibi trafiğini ve işlem hacmini daha da artıracak. Sektörün asıl hedefi ise her iki müşteriden birini yakalamak.
Yükselişe geçmesi beklenen sektörlerin ikincisi, dünyada olduğu gibi Türkiye'de de giyim sektörü. Özellikle geleneksel mağazacılığın da online alışverişe yönelmesi ve fiziksel mağazaları ile birlikte kendilerine ait e-ticaret siteleri oluşturmaları, sundukları kampanyalar ve özellikle mobil kullanıcıya hitap eden içerikleri ile yüzde 16'lık payını daha da artıracak.
Temel ihtiyaç malzemeleri arasında kabul edilen beyaz eşyalar ve mobilyalar, 2016 yılında yükselişe geçmesi beklenen e-ticaret sektörlerinin başında geliyor. Son yıllarda istikrarlı bir büyüme gösteren ve 2015'te e-ticaret pastasının yüzde 13'lük bir dilimine sahip olan bu sektör, internetten alışveriş yapma konusunda insanların fiziksel temasa olan yatkınlığının, yani dokunarak ve yakından görerek karar vermek özelliklerinin de değişime uğradığını gösteriyor.
Geliştirilen uygulamalar ve akıllı cihazların daha da uyumlu hale gelmesi ile birlikte büyük bir sıçrama gösteren kitap ve müzik sektörü, 2016'da en çok yükselişe geçmesi beklenen e-ticaret sektörü. Sektörün, 2015'te sahip olduğu yüzde 11'lik e-ticaret payının artarak giyim sektörünü yakalaması bekleniyor.
E-ticaret pazarında Türkiye'de geçmiş yıllarda biraz geride kalan yemeiçme sektörü, mobil pazarlamaya ağırlık verilmesiyle büyümeye başladı. Geçtiğimiz yıllarda pazarın beşinci büyüğü olmayı başarsa da dünyayla kıyaslandığında aldığı yüzde 2'lik pay yetersiz görünüyor. Ancak 2015'te yakalanan artışla, 2016'da da yükselişini sürdürmesi bekleniyor. Görülen artış hızını sürdürdüğü takdirde yeme-içme sektörü, önümüzdeki yıllarda e-ticaret pazarında çift haneli bir paya sahip olacak.