Giriş Tarihi: 13.2.2019

Zavallı Türkçem!

Atv'nin sevilen yarışma programı 'Kim Milyoner Olmak İster?'i ilgiyle takip etmemin nedenlerinden biri de, programı topluma açılan bir pencere, sosyal bir laboratuvar olarak görüyor olmam.
Program bana çok sayıda veri sağladı. Örneğin; eğitim sistemimizin ne denli yetersiz olduğu konusunda iyice gözümü açtı. Zira anlı şanlı üniversitelerin havalı öğrencileri daha ilk sorularda elenirken, öğretmenlerin, hatta koca koca profesörlerin en basit soruları bilememeleri, eğitim sistemimizin aslında nasıl sadece kitap satırlarına gömülü kaldığını, nasıl genel kültür vermekten uzak olduğunu belgeledi.
Hadi yarışmacılar sürekli 'heyecan' mazeretine sığınıyor diyelim. Peki ya stüdyodaki seyircilerin verdikleri yanlış yanıtları nasıl izah edeceğiz?
Geçenlerde Zeynep Altıntaş adlı yarışmacıya "Türkçe'ye Fransızca'dan geçen ve eş anlamlısı 'izlence' olan kelimenin doğru yazılışı hangisidir?" diye soruldu.
19 yaşındaki yarışmacı, seyirci jokeri hakkını kullandı.
Seyircilerin yüzde 48'i bu soruya "proğram" yanlış yanıtını verdi. Yarışmacı da doğru yanıt "program" yerine seyircilere uyunca erkenden yarışmaya veda etmek zorunda kaldı.
Türkçemiz elden gideli çok oluyor da; benim asıl anlayamadığım, günde 5.5 saatini ekran başında geçiren bir ülkede vatandaşın yarısının 'Program' yazamaması...

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.