Perşembe 24.01.2013 00:00

Saros Körfezi'nin doğal zenginliği ortaya çıkarılacak

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Ege Denizi'nin kuzey kesiminde yer alan dünyada kendini temizleyebilen 5 körfezden biri olan Saros'un doğal zenginliklerini ortaya çıkaracak.

Bakanlık, Eylül ayında başlatığı proje ile Saros Körfezi'ndeki deniz ve kara da biyolojik çeşitliliği araştırılacak.
Bakanlık, Özel Çevre Koruma Bölgelerindeki Karasal ve Denizel alanlarda, Biyolojik çeşitliliğin haritasını çıkararak bu bölgelerdeki araştırmalarına hızla devam ediyor. 2010 yılında Bakanlar Kurulu Kararı ile Özel Çevre Koruma Bölgesi (ÖÇKB) ilan edilen Saros Körfezi'nin doğal, kültürel, ve tarihi değerlerinin korunması amacıyla, denizel ve karasal biyolojik çeşitliliğinin araştırılmasının önü açılmıştı.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü, bütünleşik alan yönetimi yaklaşımı ile sürdürülebilirlik anlayışına uygun şekilde planlayarak korumak ve yönetmek stratejisinden hareketle, Saros Körfezi Özel Çevre Koruma Bölgesi'nde yapılacak Yönetim Planına altlık oluşturmak üzere, biyolojik açıdan kıyı ve deniz ortamı değerlendirilerek önceliklerin belirlenmesi için mevcut makroskobik denizel ve karasal biyolojik çeşitliliğin tespitini gerçekleştirmeyi amaçlıyor. Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü, 2012-2013 yılı yatırım programında yer alan, "Saros Körfezi Özel Çevre Koruma Bölgesi Karasal ve Denizel Biyoçeşitlilik Araştırma Projesi, 2012 yılının eylül ayında başladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.