Cuma 26.04.2013

Termal turizm gözde oldu

Termal'de bulunan kaplıcalar 2012'de 78 ülkeden gelen turistleri ağırladı. Tarihi Çamlık Otel'de 33 bin kişi konakladı

Bizans döneminden kalma kaplıca tesisleri, tarihi dokusu ve tabiatı ile Türkiye'nin en gözde termal tesislerinden birisi olan Sağlık Bakanlığı Termal Kaplıca İşletmesi 2012 yılını verimli geçirdi. 2012 yılı verilerine göre Ortadoğu ülkeleri başta olmak üzere toplam 78 ülkeden turist Termal'e geldi. Son yıllarda bölgeye Rusya'dan gelen turistlerin de ilgi gösterdiği öğrenildi.

GÖZDE ÇINAR OTEL OLDU

Tesisin en gözde konaklama adresi ise tarihi Çamlık Otel oldu. Çamlık Otel'de 2012'de toplam 33 bin kişi konakladı. Oteli en çok tercih edenler ise yine Arap ve Rus turistler oldu. Bu yıl için ise tesislerdeki diğer otellerde rezervasyonlar şimdiden başladı. Yazın soluğu Yalova'da almak ve Termal'de konaklamak isteyen turistler rezervasyon yarışına girdi.
EHTTA'YA KABUL EDİLDİ
Bursa'da termal turizm alanında yürütülen çalışmalar meyvelerini vermeye başladı. Özellikle son dönemde termal turizm alanında yapılan çalışmalar ve projeler ile birlikte Bursa, Avrupa Tarihi Termal Kentler Birliği'ne (EHTTA) girmeye hak kazandı. Bursa Valisi Şehabettin Harput, Bursa'da termal turizmin gelişmesi için Dağyenice Termal Turizm ve Gelişim Bölgesi de dahil birçok çalışmaya imza attıklarını kaydetti. Harput, kentte saniyede 300 litre termal su bulduklarını ve 7 bin yatak kapasiteli termal turizm oluşturduklarını vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.