Pazar 30.06.2013

Şeftali donakaldı

Türkiye'nin bir numaralı şeftali üretim merkezi Bursa'yı don ve girdi fiyatlarındaki artış vurdu. Ziraat Odası şeftali hasadının geçen yıla göre yüzde 30 daha düşük kalacağını açıkladı

Geçen sene Bursa Valiliği tarafından 'şeftali yılı' ilan edilen Bursa'da bu sene şeftali hasadı dertli başladı. İlkbahar aylarındaki don olaylarından olumsuz etkilenen şeftalide yüzde 30'a yakın düşüş bekleniyor. Bazı üreticilerin alternatif ürünleri arazilerinde yetiştirmeye yönelmesinin de düşüşte etkili olduğunu kaydeden ziraat odaları, girdi fiyatlarının yüksek olmasından şikayetçi. Türkiye'nin en önemli şeftali merkezlerinden olan Bursa, İzmir ve Aydın'a şampiyonluğu kaptırmamak için çaba sarf ediyor. Bursa Ziraat Odaları Koordinatör Başkanı Fevzi Fırtına, şeftali üretiminde gözle görülür bir düşüş olduğunu kaydetti. Fırtına, ilkbahar aylarında meydana gelen ani donların hasadı dört gözle bekleyen üreticinin moralini bozduğunu açıkladı. Fevzi Fırtına, şeftali hasadında 15 gün önce başladıklarını belirterek, "Bursa Ovası'nda şeftali üreticilerin beklediği hasat start aldı. Geçen yıllarda şeftali üretiminde 80-85 bin ton üretim elde etmiştik. Bu rakam belirli yıllarda 100 bine kadar bile çıktı ama bu yıl 60 bin tona kadar hasatta düşüş bekliyoruz. İlkbahar aylarında ani donlar üretimde yüzde 30 azalmaya sebep oldu. Eksik üretim var" dedi. Fırtına, bazı üreticilerin alternatif ürünlere yönelmesinin hasattaki verimin düşmesine yol açtığını kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.