Pazar 13.10.2013

Herkes birbirine benzemeye çalışıyor

Bursa FotoFest bünyesinde düzenlenen 'Çağdaş fotoğrafın evrimi' konulu panelde, fotoğrafçılar fotoğrafın insanlık üzerindeki etkilerini masaya yatırdı

Bursa'yı fotoğraf tutkunlarının ve fotoğraf sanatçılarının mekânı haline getiren 3'üncü Bursa Foto- Fest, yoğun programıyla devam ediyor. Atatürk Kongre Kültür Merkezi (Merinos AKKM) Hüdavendigar Salonu'ndaki 'Çağdaş fotoğrafın evrimi' konulu panele, fotoğraf severler ilgi gösterdi. Panelin moderatörlüğünü üstlenen Lalin Akalın, geçmişte yapılan fotoğrafçılıkla günümüzde yapılan fotoğrafçılık arasında bazı farkların oluştuğunu, genç fotoğrafçılarla eski fotoğrafçıların arasında bazen tartışmaların olabildiğini söyledi. Fotoğrafçılık sürecinde gerçekliği savunanların fotoğraf üzerinde yapılan oynamalara eleştiriler getirdiğini belirten Akalın, teknolojinin çok farklı boyutlara ulaştığını, bazen istismar edildiğini kaydetti. Teknolojinin işi kolaylaştırıcı araç olmaktan çıkıp dünyamızı yönlendiren araç haline geldiğini aktaran Akalın, görsellik bazlı düşünme dünyasının oluşturulduğunu, herkesin de bunun içine dahil edildiğini ifade etti.

2011'DE 380 MİLYAR FOTOĞRAF

Konuşmacılardan Nick Hackworth ise, 19'uncu yüzyılda insanların tablolara yaptıkları resimlerle toplum üzerinde etkili olduğunu, resmin bu halini artık fotoğrafçılığın doldurulduğunu dile getirdi. Sadece 2011 yılında dünya genelinde 380 milyar fotoğraf çekildiğini söyleyen Hackworth, çekilen fotoğrafların sayısının hızla arttığını, istatistiklerin her iki dakikada bir fotoğraf çekildiğini gösterdiğini söyledi. Hackworth, son bir senede çekilen fotoğraf sayısının, 1800'lü yıllardan bu yana olan insan sayısından daha fazla olduğunu belirtti. Teknoloji geliştikçe fotoğraflar üzerinde işlemlerin de karmaşık hale geldiğini vurgulayan Hackworth, "Artık insanlar kendi yüzlerini bile değiştirebiliyor. Özellikle moda dergilerinde insan yüzleri üzerinde çok oynanıyor. İnsanlarda bir güzellik takıntısı ortaya çıkıyor. Herkes birilerine benzemeye çalışıyor. Amerika'da 2012 yılında reklam için 507 milyar dolar harcandı. Görüntü ve fotoğrafların en güçlü iletişim aracı olduğunu görüyoruz. Görüntü kültürü bir sermaye tarafından domine ediliyor. Ne kadar kendinizi ifade ederseniz edin buna bir şekilde katkıda bulunuyorsunuz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.