Giriş Tarihi: 7.3.2014

Sahiller turizmle, tarım zeytinle canlanacak

Bursa'nın dağından sahillerine, tarımından sanayisine kadar her alandaki potansiyelini çok iyi bildiklerini dile getiren Başkan Altepe, her bölgenin ekolojik yapısına uygun sahil düzenleme projeleri olduğunu söyledi

Mudanya ve sahil beldelerini gezen Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe, Mudanya Belediye Başkan adayı Arif Bayrak ile birlikte hazırlanan projeleri vatandaşlarla paylaştı. Altepe, gerek Mudanya gerekse Bursa'da hayata geçirdikleri çalışmaları anlattı. Propaganda döneminde vaatleri anlatmaktan öte yaptıkları hizmetleri anlatmanın bile yeterli olacağını hatırlatan Başkan Altepe, "İşte hemen yanımızda Eski Zeytin Hali, Hasan Paşa hamamı, Tahir Ağa Hamamı, Mudanya ring yolu, İmralı iskelesinin yıllar sonra kaldırılması, Mudanya'ya yeni yollar kazandırılması, altyapı yatırımları ve daha sayamayacağımız birçok hizmet Mudanya ile buluştu. BUDO gemilerimizle Türkiye, Mudanya'yı tanıdı. Mudanya sahillerine değer katacak projemizde artık sona geldik, ihaleye çıkıyoruz. İnşallah kısa sürede sahillerdeki değişim ve dönüşümü hep birlikte göreceğiz. İşte yıllardır konuşulan Mütareke binası hemen yanımızda. Herkes konuştu ama bakımını biz yapıyoruz. Beş yıl içinde 25 yılda yapılandan fazlasını hem Mudanya'ya hem Bursa'ya kazandırdık. Çünkü bu kadrolar hizmet etmeyi en iyi bilen kadrolar. Bu halk da hizmet edenlerin her zaman yanında olmuştur. Ancak bu seçimle birlikte yeni bir döneme giriyoruz. Artık köyler de bizim sorumluluğumuzda. Türkiye genelinde nasıl 26 konuda birinci olduysak, kırsal kalkınmada da nasıl örnek olduğumuzu herkese göstereceğiz" dedi.
TİRİLYE'DE DÖNÜŞÜM

Yerel seçimlerin ardından Mudanya'ya mahalle olarak bağlanacak olan Tirilye beldesine gelen Başkan Altepe, her ne kadar Tirilye Belediyesi kapatılıyor olsa da Başkan Ali Turan ile birlikte çalışmaya devam edeceklerini belirterek, "Büyükşehir Belediyesi olarak Ali Turan'ın da Mudanya Belediye Başkan adayımız Arif Bayrak'ın da yanındayız. Eksiklerinizi, ihtiyaçlarınızı biliyorum. Bu bölgelerde çalışmalarımızı yaptık. Otopark ihtiyacı olduğu söylendi, çalışmaları hemen bugünden başlatıyoruz. Futbol sahası ve park yapımı, Taş Mektep, tarihi cami ve çeşmelerin restorasyonu, tarihi zeytinyağı fabrikasının restorasyonu hepsini gündeme aldık. İnşallah Tirilye'de dönüşümü şimdiden başlatıyoruz" diye konuştu. Tirilye'nin ardından sahil beldesi olan Eşkel'e geçen Başkan Altepe, burada da meydanı dolduran vatandaşlar tarafından havai fişek gösterisi ile karşılandı. Burada vatandaşlara seslenen Başkan Altepe, sahillerden tarıma kadar her alanda kalkınmanın sağlanması için vakit kaybetmeden çalışmalara başladıklarını kaydetti.
ZEYTİNCİNİN YÜZÜ GÜLECEK

Marmara'nın cennet köşelerinden biri olan Eşkel'de uygulayacakları sahil projesi sayesinde turizmle bölge ekonomisine değer katacaklarını dile getiren Başkan Altepe, "Artık köyler de bizim sorumluluğumuzda. Yasa gereği yatırım bütçemizin en az yüzde 10'unu yani 120 milyon lirayı kırsala ayırmak zorundayız. Geçtiğimiz yıl Özel İdare'nin köylere yaptığı yatırım 30 milyon TL'yi bile bulmuyordu. Artık köylünün yanında Büyükşehir Belediyesi var. En iyi zeytin nasıl üretilir, fide, fidan desteği, bu ürünlerin depolanması, ambalajlama ve pazarlanması konusunda gerekli her türlü çalışmayı yapacağız" diye konuştu.