Pazar 06.04.2014

Bursa'da 3 fuar birden

Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi'nde 26'ncı Uluslararası Yapı, Yaşam Fuarı ve Kongresi, Isıtma Soğutma, Havalandırma ve Doğalgaz Teknolojileri Fuarı ile KENT 2014 Fuarı açıldı. BTSO'nun desteğiyle hazırlanan '26. Uluslarası Yapı ve Yaşam Fuarı' ile '9. Isıtma, Soğutma, Havalandırma ve Doğalgaz Teknolojileri' ile 'Bursa Kent 2014' fuarları kapılarını açtı. Fuarın açılışında konuşan BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, BTSO'nun desteğiyle bu yıl 26'ncısı düzenlenen ve alanında Anadolu'nun en büyük organizasyonu olan Yapı ve Yaşam Fuarı'nın firmalar açısından faydalı geçmesini diledi. İnşaat sektörünün istihdam üzerindeki olumlu etkileri ve gayri safi yurt içi hasılanın ortalama yüzde 10'una denk gelen büyüklüğü ile Türkiye'nin lokomotif sektörleri arasında yer aldığını dile getiren Burkay, "İnşaat sektörümüz hem yurt içinde büyümeye ve istihdama katkı sağlıyor. Dünyanın en büyük 250 inşaat şirketi arasında 40'a yakın Türk firmasının bulunması da firmalarımızın uluslararası arenadaki başarısını ortaya koyuyor" dedi.
Dünyadaki fuarları izliyorlar
İbrahim Burkay, "BTSO olarak ortak akılla belirlediğimiz ve kentimizin gelecek vizyonu için kurguladığımız oyun planında firmalarımızın sürdürülebilir bir büyüme yakalaması, dünyadaki gelişmeleri yakından takip etmeleri ve rekabetçilikleri büyük önem taşıyor. Bu noktada özellikle üretici kimliğiyle öne çıkan firmalarımızın ihracat potansiyellerini artırmak için hayata geçirdiğimiz Küresel Fuar Acentesi projemizle üyelerimizi dünyanın dört bir yanındaki fuarlara götürüyoruz" diye konuştu. Küresel Fuar Acentesi Projesi ile inşaat sektöründe faaliyet gösteren üyelerini Dubai ve Berlin'de gerçekleştirilen fuarlara götürdüklerini hatırlatan Burkay, 4 yılda 12 bin BTSO üyesini sektörlerinde dünyadaki en önemli fuarlara götürmeyi amaçladıklarını vurguladı.
Otomotivcilerin yüzü yeni modellerle güldü
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu, otomotiv ihracatının ilk çeyreğinde geçen yıl aynı dönemine göre yüzde 8 artış ile 5 milyar 546 milyon dolara yükselmesinin olumlu olduğunu söyledi. Sabuncu, yaşanan bu gelişmeyi, Avrupa pazarındaki iyileşme ile otomotiv firmalarının yeni modellerinin piyasa çıkmasına bağladı. Türkiye ihracatının lokomotif sektörü olan otomotiv endüstrisinin çıkışı sürüyor. Mart ayında geçen yılın aynı dönemine göre otomotiv ihracatı yüzde 14,2 artış ile 1 milyar 863 milyon 299 bin dolardan, 2 milyar 127 milyon 555 bin dolara yükseldi. Yılın ilk çeyreğinde ise geçen yılın aynı dönemine göre 5 milyar 132 milyon 710 bin dolarlık ihracat oranı yüzde 8,1 artarak, 5 milyar 546 milyon bin dolara ulaştı. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Sabuncu, otomotiv sektöründe iç piyasanın son yapılan zamlar nedeniyle iyi durumda olmadığını belirterek, kredilerdeki sınırlandırma ve ÖTV zammının burada büyük etkisinin bulunduğunu dile getirdi. Sabuncu, "İç piyasa ne zamana kadar toparlanır bilemiyorum. İç pazar düşüyor ancak ihracatta düşündüğümüzün üstünde gidiyor. Bu yılsonu için 21,5 milyar dolar hedef koyduk. Böyle giderse ihracat hedefimiz rahat olacak" dedi. Yılın ilk 3 aylık döneminde yaklaşık yüzde 3 oranında ihracat artışı sağlayarak 4,7 milyar dolar rakamına ulaşan OİB, geriye dönük 1 yıllık ihracatını ise yüzde 13 artırarak 19,1 milyar dolarlık ihracata imza attı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.