Pazar 07.12.2014

İzmir'de Bursa rüzgârı

Türkiye'nin turizm alanındaki en büyük organizasyonlarından biri Travel Turkey, 8'inci kez kapılarını açtı. 900'den fazla katılımcının yer aldığı İzmir'deki fuarın yıldızı ise Bursa oldu

Turizm sektöründe faaliyet gösteren 900'den fazla katılımcıyı buluşturan 8. Travel Turkey, İzmir Fuarı'nda başladı. 30 ülkeden turizm profesyoneline ev sahipliği yapan fuarın en dikkat çekici stantlarından birisi de Bursa destinasyonu oldu. Bursa Vali Yardımcısı Ahmet Hamdi Usta'nın ev sahipliği yaptığı stant ziyaretçi akınına uğradı. Stantta Hacivat-Karagöz gösterisi ise ilgi çeken ayrıntılardan biri oldu. Vali Yardımcısı Usta başarılı geçen fuarı değerlendirdi. Usta, "Travel Turkey 'Türkiye'de ve dünya turizminde ben de varım' diyen herkesin katılması gereken bir fuar. Bursa Valiliği olarak bizim de böyle bir iddiamız olduğu için, her yıl olduğu bu yıl da Travel Turkey'e katıldık" görüşünü dile getirdi.
'TARİHİ ORTAYA ÇIKARACAĞIZ'
Bursa'nın son yıllarda sanayi şehri olarak anıldığını da ifade eden Usta bu imajı değiştirmeye çalıştıklarını söyledi. Usta şöyle devam etti: "Bursa sanayi şehri olarak anılıyor. Bunda da haklılık payı var. Türkiye'de ihracatta ikinciyiz ve Türkiye'de üretilen otomobillerin yüzde 65'ini üreten bir şehiriz. Ama biz sanayileşirken, Bursa'nın kültür ve turizm yönünü ihmal ettik. Biz kültürel ve tarihi yönlerimizi ortaya çıkarmaya çalışıyoruz." Kültürel ve tarihsel yönden ellerinin güçlü olduğunu belirten Usta "Bunun için önümüzde çok önemli enstrümanlar var. Bunlardan bir tanesi UNESCO'nun Dünya Kültür Mirası'na dahil olan şehirlerden birisiyiz. 700 yıllık Osmanlı köyümüz Cumalıkızık'la, tarihi çarşı ve hanlar bölgesiyle UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesi'ne girdik. Bunun yanında Türkiye'nin 10 tane somut olmayan kültürel mirastan bir tanesi olan Hacivat Karagöz'le de listeye girdik. Bir şehir, iki dünya mirası bizim için en önemli enstrümanlardan" diye konuştu.
'LALE BİZİM KÖKLERİMİZDE VAR'
Kenti daha iyi tanıtmak amacıyla hazırlanan lale şeklindeki logoya zaman zaman eleştiriler olduğunu belirten Usta şöyle devam etti: "Zaman zaman 'lale Bursa'yla örtüşmüyor' gibi eleştirilir oluyor. Ama Bursa'nın o kadar çok temsil edecek değeri var ki, bunların hepsini bir logoda toplamanız mümkün değil. Önemli olan bu logoyla birlikte kenti insanların dimağına kazımak. Bu anlamda lale de bizim köklerimizde olan bir figür. Osmanlı'yı, Türk'ü çok iyi ifade eden bir figür. Dolayısıyla Bursa'nın Osmanlı'ya kurucu başkentlik yapan bir şehir olduğunu düşündüğümüzde, laleye baktığınız zaman Bursa'yı ve Türkiye'nin köklerini hatırlıyorsunuz. Bursa'nın bir çok kültürel mirası var bunların hangisini logo yapsak diğerlerine haksızlık olacaktı. Bu lale figürü, bütün değeleri kapsayıcı, Osmanlı kültürünü yansıtan bir değer."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.