Pazar 20.09.2015
Son Güncelleme: Cumartesi 19.09.2015

Birlik zeytincinin yüzünü güldürecek

Türkiye'nin en büyük kooperatiflerinden biri olan Marmarabirlik, 2015-2016 ürün alım kampanyası için hazırlıklarını sürdürüyor. Yağlık zeytin dahil bu yıl 60 bin ton ürün alımı hedefleniyor. Marmarabirlik, fiyatları bir önceki yılın altında tutmayacak

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2015- 2016 ürün alım kampanyası için hazırlıklara başladıklarını belirterek, Marmarabirlik'in bu yıl yağlık zeytin dahil 60 bin ton ürün almayı hedeflediğini açıkladı. Asa, "Düzenli ürün teslim edildiği sürece her kalibreden dengeli stok oluşturulacak, dengeli stoklar ise satışlara olumlu yansıyacaktır. Bu nedenle ortaklarımızın düzenli ürün teslimatında bulunarak kooperatiflerine sahip çıkmaları büyük önem taşımaktadır" diye konuştu. Marmarabirlik teknik ekibinin, kampanya döneminden önce kooperatif bölgelerinde rekolte tespit çalışmaları yapmak üzere incelemelerde bulunduğunu vurgulayan Asa, elde edilen verilerin, ürün hasadına ilişkin takvim planına ışık tutacağını söyledi. Asa, önümüzdeki süreçte rekolte beyanları alındıktan sonra ürün alım kampanyasının startının verileceğini bildirdi.

FİYATLAR İNMEYECEK

Asa, hiçbir tarım ürününde, bir önceki yılın fiyat garantisinin korunduğu bir sistem olmadığına da dikkat çekerek, Marmarabirlik'in her kampanya döneminde, bir önceki yıl açıklanan fiyatların altına inmediğini ve zeytin üreticisinin bu konuda ayrıcalığa sahip olduğunu söyledi. Başkan Asa, "Marmarabirlik olarak her kampanya döneminde bir önceki yılın fiyat garantisiyle ürün alım fiyatlarını açıklıyoruz. Hangi tarım ürününde bu garanti var? Üreticilerimiz kurumlarına sahip çıkmalı ki bu fiyatlar daha da yukarı çekilebilsin" dedi. Başkan Asa, ülke genelinde yağlık zeytin fiyatları konusunda birbirinden farklı ve asılsız söylentiler olduğuna da işaret ederek, Marmarabirlik'in alım fiyatlarını, üretici-tüketici dengesini koruyarak belirleyeceğini kaydetti. Sürdürülebilir bir kazanç için üreticinin emeğini gözetirken, tüketicinin durumunun da göz önüne alınması gerektiğini ifade eden Asa, "Ürün almak çok kolay, önemli olan ürünü satmak. Marmarabirlik'in geçmişte en büyük problemlerinden biri düzenli satış yapamamaktı. 2009 yılında ortalama 23 bin tonlar seviyesinde olan ürün satış miktarımızı, bugün 40 bin tonlar bandına çekerek, yüzde 80'lere varan artış trendi yakaladık" dedi.
'5 YILDIR SÖZÜMÜZÜ TUTUYORUZ'
Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa "Marmarabirlik olarak attığımız her adımda üçlü dengeyi düşünmek zorundayız. Üretici- Marmarabirlik ve tüketici dengesini koruyamadığımız takdirde büyük sıkıntılarla karşı karşıya kalabiliriz. Sadece bir yıllık kazanç olarak düşünmemek gerekir. Son 5 yılı genel olarak değerlendirdiğimizde, Marmarabirlik olarak ne söylediysek sözümüzü yerine getirdik. Bu kampanya döneminde de yine ortaklarımızın kooperatiflerine ve Marmarabirlik'e güvenmelerini bekliyoruz. Geçmiş kampanya dönemlerinde, verdiğimiz sözleri yerine getirmiş olmamız, bu güvenin en önemli teminatıdır" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.