Pazar 21.02.2016

Kangal ve Akbaş almak için 600 kişi sırada

Karacabey Köpek Üretim Merkezi 222 köpeğe ev sahipliği yapıyor. Merkezde doğan her köpeğin kimlik kartı olduğunu belirten Türkiye Köpek Federasyonu Islah Koruma Genel Sekreteri Karaoğlan, 600 kişinin kangal ve akbaş almak için sıra beklediğini söyledi. Karacabey'de TİGEM'e ait Köpek Yetiştirme Merkezi'nde 94'ü kangal, 64'ü Akbaş olmak üzere toplam 222 köpek var. Türkiye Köpek Irkları Araştırma Islah Koruma Federasyonu Genel Sekreteri Seydi Vakkas Karaoğlan, Akbaş ve Kangal ırklarını gelecek kuşaklara sağlıklı bir şekilde taşımak istediklerini ifade etti. Karaoğlan, ülkenin değişik bölgelerinde bilinçsiz başıboş üreme neticesinde ırk özellikleri iyice yozlaşarak, nesli kaybolma tehlikesi yaşayan Türk çoban köpekleri Kangal ve Akbaş köpeklerini kurtarmak olduğunu söyledi. Kangal ırkının özelliği üzerinde duran Vakkas Karaoğlan, Kangalların günümüze kadar korunmasını sağlayan Sivas ve çevresi olduğu ifade etti. 1985'te ülke gelinde kangallara sahip çıkılması için proje başlatıldığını söyleyen Karaoğlan "Rutubetli ortamda bu hayvanların yaşama şansı çok zor. 1992-1997 yılları arasında bu merkezde yaptığımız kangal adaptasyon çalışması sonuncunda ölüm olayları yaşanmadı. Sahibine sadık dost köpeklerdir. Bugüne kadar 3 bin Kangal satışı yaptık. Şu anda Kangal ve Akbaş satın almak için 600 yakın insan sırada bekliyor" ifadesini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.