Pazar 20.03.2016

İnegöl'den Bosna'ya gönül köprüsü

Bir dizi ziyaret için Bursa'ya gelen Bosna'da savaş mağduru olmuş kadınların ilk durağı İnegöl Belediyesi oldu

Uluslararası Kadın ile Barış projesi kapsamında faaliyetlerini sürdüren Bosnalı kadınlar, İnegöl Belediye Başkanı Alinur Aktaş'ın misafiri oldu. Bosna'da savaş mağduru olmuş kadınlar grubunun başında Bursa Balkan Kadınlar Derneği Başkanı Hayriye Kosova ile Dünya Boşnaklar Kongresi Türkiye Koordinatörü Hamza Yavuz yer aldı. Bosna ile ayrı bir gönül bağlarının olduğunu ve Donji Vakuf şehri ile kardeş şehir olduklarını belirten Başkan Aktaş; "Donji Vakuf'ta her ramazan iftar çadırları kuruyoruz. Ayrıca kardeş şehrimizde ihtiyaç sahiplerine erzak dağıtımı da gerçekleştiriyoruz. Orada bir spor tesisinin oluşturulmasına da destek verdik. Ahududu projesi kapsamında 50 aileye ulaştık. Aynı zamanda Bosna savaşında kahramanlıklar göstermiş olan Donji Vakuf Belediye Başkanı benim yakın bir dostum. Dönem dönem heyetlerimiz ile gerçekleştirdiğimiz ziyaretler ile iki kardeş şehir arasında köprü kurarak yakın ilişkiler kurulmasına vesile oluyoruz" dedi.
ACILARIN KİTABINI YAZDILAR
Savaş Mağduru Kadınlar Derneği Başkanı Bakira Haseçiç de konuşmasında, "Biz Bosna iç savaşında mağdur olan kadınlar olarak yaşadığımız bütün acıları bir kitap haline getirdik. Bu kitapta katil olan savaş suçlularının yaptıkları ile kendilerine verilen cezalar yer alıyor. İnşallah bu kitap en kısa zamanda Türkçe'ye çevrilerek yaşadıklarımızın Türk kadınları tarafından da bilinmesini istiyoruz. Savaş mağduru kadınlar olarak tek istediğimiz, sürdürdüğümüz haklı davamızda Türk kadınlarının bizi anlamaları ve her zaman bizim yanımızda olmalarıdır" diye konuştu.
'ACILARINIZI UNUTTURMAK GÖREVİMİZ'
İnegöl Belediye Başkanı Alinur Aktaş "Biz Bosna davasına hiçbir zaman milliyetçilik gözüyle bakmadık" dedi. Aktaş "Avrupa'nın ortasında Bosnalı Müslümanlara yapılanlar bir zulümdü. Biliyoruz ki kelimelerin tarif edemeyeceği kadar acılar yaşadınız. Bu acıları sizlere unutturmak ve birlikte daha güzel günlere ulaşmanız için biz sizlerin her zaman yanınızda olmaya devam edeceğiz. Türkiye'de yaşayan her insanın gönlünde Bosna'dan bir parça vardır. Dualarında da her zaman Bosnalı Müslümanlar yer etmektedir" dedi.