Bakkallar birleşti ciro tavan yaptı
İnegöl’de, 2006’da süpermarketlerle rekabet edebilmek amacıyla 7 bakkalın bir araya gelmesiyle kurulan BAKKOOP on yılda 100 ortağa ulaştı. Kooperatif, üyelerinin gelirlerinde yüzde 400’lük artış yaşanmasını sağladı
MARKALAŞMAYA GİDİLDİ
"BAKKOOP" tabelasıyla 2009'dan sonra markalaşmaya gidip, 2012 yılına kadar ilçenin çeşitli bölgelerinde 15 şube açtıklarını anlatan Savaşçı, zamanla eksiklerinin bulunduğunu, yerlerinin dar, ürün çeşitlerinin az olduğunu fark ettiklerini, bunu da yavaş yavaş metrekare yükselterek giderdiklerini ifade etti. Savaşçı, son olarak geçen yıl haziran ayında, 570 metrekarelik örnek bir "indirim mağazası" açtıklarını hatırlattı.
CİRO YÜZDE 400 ARTTI
Savaşçı "2006 yılına kadar günlük ciroları bin ile bin 500 lira arasında gezerken, BAKKOOP markasından sonra 3 bin ile 5 bin lira arasında ciro yapan üyelerimiz var. Yüzde 300-400 civarında ciro artışı yaptılar. En güzeli artık bakkallar fiyat politikasında zincir mağazalarla aynı, hatta daha aşağı olduğunu fark ettiler. Bakkallar kendileri de inanmıyordu ve bunu yaptılar. Çeşit olarak diğer zincir mağazalara yakın bir çeşit hizmet vermeye başladık. Bunun semeresini bütün bakkallar almaya başladı" görüşünü dile getirdi. İlçede 30-40 bakkalın da kendilerini örnek alarak değişime gittiğini ifade eden Başkan Bülent Savaşçı, İnegöl'deki bakkalların, pazardan Türkiye ortalamasının üzerinde pay aldığını belirtti.
'KAZIKÇI BAKKAL ALGISI SİLİNDİ'
Bakkallarda 2 bin-2 bin 500 kalem ürün bulunurken, şu anda 7 bin 500-8 bin kalem ürünün yer aldığı BAKKOOP şubeleri olduğunu belirten Bülent Savasçı, şöyle devam etti: "100 metrekarenin üzerinde olan bakkallarda aşağı yukarı 8 bin civarında kalem barkodlu ürün var. Olması gereken rakamlarda budur. Hizmet vermek için 6 bin-6 bin 500 civarında olması gerekiyor. Eskiden mesela bakkalımızda çocuk maması bulunmuyordu. Şu anda bakkallarımızın çoğunda çocuk bezi bile var. Çeşit anlamında bayağı ileri gittik. En azından insanlardaki bakkallara ilişkin 'kazıkçı', "tarihi geçmiş ürün satılıyor' mantığını yavaş yavaş sildiğimizi düşünüyoruz. Artık insanlar yavaş yavaş bakkallara güvenebiliyor. Bakkal bir kültürdür, kültürü yaşatmak için ne gerekiyorsa yapmamız lazım. Mahallemizin, sokağımızın bekçisi, emanetçisi. Çocuğumuzu, anahtarımızı bırakabileceğimiz, adres sorabileceğimiz yer."
EN SON HABERLER
- 1 Üniversiteliye barınma desteği
- 2 Şehit Yazıcıoğlu’nun adı Bursa’da yaşatılacak
- 3 Bir gün değil her gün koruyoruz
- 4 Hem ‘tarihi’ hem ‘hayati’ dönüşüm
- 5 BURSASU, satışta zirveye yürüyor
- 6 Üniversitelilere her alanda tam destek
- 7 Bursa kent mobilyalarıyla güzelleşiyor
- 8 Metroda okuyan kazanıyor
- 9 Minik yüreklerin büyük sevgisi
- 10 İznik Gölü’ne hayat verecek bir proje daha