Salı 03.10.2017 00:00

Marmarabirlik 50 bin ton zeytin alacakZeytin alımında kota olmayacak

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, bu kampanya döneminde 50 bin ton ürün almayı hedeflediklerini söyledi.
Marmarabirlik, 2017-2018 ürün alım kampanyası öncesinde 8 kooperatifin yönetim kurulu başkan ve üyeleriyle değerlendirme toplantısı yaptı. Gemlik, Mudanya, Erdek, Orhangazi, İznik, Edincik, Mürefte ve Marmara Adası kooperatif yönetimlerinin katıldığı toplantıda, kampanya döneminde ürün alım miktarının artırılmasına ilişkin hedef ve stratejiler değerlendirildi. Başkan Hidamet Asa, toplantının açılış konuşmasında, 2017-2018 ürün alım kampanyasının hazırlıklarında sona gelindiğini belirterek, 20 Eylül'de başlayan rekolte beyan alımlarının 20 Ekim'e kadar devam edeceğini bildirdi.

Asa, Marmarabirlik'te son 7 yılda yapılan çalışmalar neticesinde tabuların yıkıldığını vurgulayarak, "Bu kapsamda ürün bedeli ödemelerinin kampanya döneminde tamamlanması, 2010 yılından bugüne kadar hiç kredi kullanılmaması, yeşil zeytin alımı, üretici havuzundan olgunlaşmış zeytin alımı, Ar-Ge çalışmalarıyla kalite standartlarının artırılması, Marmarabirlik'in depolama kapasitesinin artırılması, entegre tesisler üretim kapasitesinin yılda 50 bin tonlara çıkarılması, tüm kooperatiflere çeşitli yatırımlar yapılması, ihracatta 5 kez birincilik ödülü alınması ve hepsinden önemlisi ilk defa Marmarabirlik'in kendi öz kaynaklarıyla 17 milyon TL kar payı dağıtılması gibi gelişmeleri sıralayabiliriz" dedi.

Marmarabirlik'in satışlarının son yıllarda 40 bin tonlara yaklaştığını ifade eden Asa, satışların her geçen yıl artmasıyla rollerin de değiştiğini belirterek şöyle konuştu:

"Önümüzdeki günlerde 2017-2018 ürün alım kampanyası başlayacaktır. Önceden ürün almamak için kota uygulanırken, şimdi ise daha fazla ürün alabilmek için alternatifler aranmaktadır. Yönetim kurulumuzla aldığımız karar doğrultusunda bu yıl şartlar ne olursa olsun kota uygulanmayacaktır. Ortaklarımız kota uygulanacak diye daha fazla beyan vermesinler. Gerçek dışı beyanlar nedeniyle Marmarabirlik'in alım planı şaşmakta, bu durum hem fiyat politikasına hem de satışlarımıza olumsuz yansımaktadır. Doğru ve gerçeğe yakın rekolte beyanları, hepimizin başarılı bir kampanya dönemi geçirmesini sağlayacaktır. Ortaklarımızdan bu konuda hassasiyet göstermelerini bekliyoruz."

Kampanya döneminden önce rekolte tahminine yönelik saha çalışması yapıldığını ifade eden Asa, "Marmarabirlik teknik ekipleri tarafından bahçelerdeki zeytin ağaçları da dahil olmak üzere, köy köy, mahalle mahalle detaylı bir saha çalışması yapılmıştır. Ürün olmayan bölgeler de hesaba katıldığında yeni ağaç sayıları ile birlikte bölgemizde toplam 161 bin ton rekolte olacağı tahmin edilmektedir. Bunun 133 bin 500 tonunun sofralık olacağı, geri kalan 27 bin 500 tonluk kısmının ise yağlık olacağı öngörülmektedir. Bu yıl sofralık zeytinde bölge rekoltesi 133 bin 500 ton olarak beklenmesine rağmen kota uygulaması yapılmayacaktır" diye konuştu.

ÖDEMELERDE SIKINTI OLMAYACAK

Başkan Asa, kampanya kapsamında ürün bedeli ödemeleri konusunda herhangi bir sıkıntı yaşanmayacağını da dile getirerek, şöyle devam etti:
"Kampanyanın açıldığı gün itibariyle fiyatları açıklamayı düşünüyoruz. Aynı zamanda ürün bedellerinin ödenmesi hususunda, yüzde 80'e yakın kısım peşin, geri kalan kısım da kampanya dönemi bitiminde ödenecek şekilde planımızı yapmaktayız. Kısaca bu yıl ürün alabilmek için bütün alternatifler değerlendirilecektir. Bu vesileyle satışların artırılmasında emeği geçen Yönetim kurulumuz ve idari kadromuza, birim müdürlerimiz ve çalışanlarımıza gayretlerinden dolayı teşekkür ediyorum."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.