Pazar 09.09.2018

Otomotiv ihracatı 8 ayda 21 milyar dolara yaklaştı

TÜRKIYE ekonomisinin lideri otomotiv endüstrisi, bayram tatilinin etkisiyle Ağustos ayı ihracatında düşüş yaşadı ancak, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 büyüme gösterdi. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik: "Otomotiv ihracatı Ocak-Ağustos döneminde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artışla 20 Milyar 808 Milyon dolar olarak Türkiye ihracatında ilk sıradaki yerini korudu. Ağustosta ayındaki düşüşte ise bayram tatili nedeniyle dört iş günü kaybedilmesi etkili oldu" dedi. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, sektörün ihracatı ağustos ayında 1.6 milyar dolar oldu. OİB Yönetim Kurulu Başkanı Baran Çelik, "Bayram tatili nedeniyle dört iş günü kaybedilmesi, ihracatın geçen yılın Ağustos ayına göre düşüşündeki temel etken oldu. Ağustos ayında otobüs, minibüs ve midibüs dışındaki tüm ana ürün gruplarında ihracat düşüşü görüldü. Buna rağmen Türkiye ihracatında ilk sırasını artarak korudu" dedi. Ürün grupları bazında bakıldığında, otomotiv yan sanayi ihracatı Ağustos'ta 711 milyon dolar olurken, binek otomobil ihracatı 507 milyon dolar, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı 191 milyon dolar ve otobüs, minibüs ve midibüs ihracatı da 123 milyon dolar olarak gerçekleşti. Otobüs-minibüsmidibüs ürün grubunda Fransa'ya yüzde 3, Almanya'ya yüzde 6 ve ABD'ye yüzde 146 ihracat artışı dikkat çekti

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.