Giriş Tarihi: 11.08.2011 09:57 Son Güncelleme: 11.08.2011 10:00

Bienal 12. kez geliyor

17 Eylül – 13 Kasım tarihleri arasında gerçekleşecek 12. İstanbul Bienali için geri sayım sürüyor

12. İstanbul Bienali, 17 Eylül tarihinden itibaren İstanbul'u bir kez daha dünya sanat çevrelerinin ilgiyle izlediği bir sanat platformuna dönüştürecek. Avrupa'da Venedik Bienali ile beraber yılın en önemli sanat etkinliği olarak anılan İstanbul Bienali'nin bu yılki başlığı İsimsiz (12. İstanbul Bienali), 2011 olarak belirlendi.
Bienalin, küratörler Adriano Pedrosa ve Jens Hoffmann tarafından belirlenen başlığı ve görsel kimliği, minimalist ve kavramsal yapıtlarıyla 20. yüzyıl güncel sanatının en önemli isimleri arasında sayılan Kübalı-Amerikalı sanatçı Felix Gonzalez-Torres'e göndermeler içeriyor. İşleri uluslararası arenada pek çok kişisel ve karma sergide yer alan Gonzalez-Torres, küratörlüğünü Rosa Martinez'in üstlendiği 5. İstanbul Bienali'nde de sanatçıolarak yer almıştı. Torres'in, siyasi konuları ele alırken biçimsel yenilikçiliği kullanarak oluşturduğu sanat dili, 12. İstanbul Bienali için yürütülen araştırmalara esin kaynağı oldu.
12. İstanbul Bienali, başlığının yanı sıra temalarında da Felix Gonzalez-Torres'in işlerinden ilham alıyor. Bienalde İsimsiz (Soyutlama), "İsimsiz" (Ross), "İsimsiz" (Pasaport), İsimsiz (Tarih), "İsimsiz" (Ateşli Silahla Ölüm) olarak farklı temalar altında düzenlenecek beş karma sergiye ek olarak, bu meselelerle ilgili tartışmaları daha da ileriye taşıyacak 50'den fazla kişisel sergi de yer alacak.
12. İstanbul Bienali, yapıtların sunumuna ve birbiriyle ilişkisine öncelik tanıyacak şekilde, özenle inşa edilmiş tek bir mekâna, Antrepo'ya yerleştirilecek. Aralarında Pritzker Mimari Ödülü ve Venedik Mimarlık Bienali'nin Altın Aslan Ödülü'nün de bulunduğu birçok ödülün sahibi, güncel mimarinin ünlü isimlerinden Ryue Nishizawa'nın Mimari Tasarım Ofisi tarafından yapılan Bienal mekânlarının mimarı tasarımıyla neredeyse dört duvar olan 3 ve 5 numaralı Antrepolar'ın içi, çelik ve alçıpan konstrüksiyonlarla etkileyici bir sergi alanına dönüştürülecek.
Gonzalez-Torres'in "İsimsiz" kavramına uygun bir şekilde ve yerleşmiş sanatsal ve siyasi kuralların arkasından dolaşma arzusuyla, sanatçıların isimleri bienalin açılışına kadar açıklanmayacak. Küratörler sergiyle ilgili önyargılı düşüncelere yönelik eleştirel bir tavır geliştirerek, katılan sanatçıların isim listesini, etkinliğin ana başlığını, hatta mümkün olduğunca kendi isimlerini de ilan etmeyerek serginin açılmadan önce bu yollarla tüketilmesini eleştiriyorlar. Bu söylem, temel önermelerinin önemli bir noktasını oluşturuyor.
Bienal Biletleri 17 Eylül'e Kadar İndirimli!
12. İstanbul Bienali'nin biletleri, 17 Eylül tarihine kadar 15 TL, 17 Eylül itibariyle 20 TL üzerinden temin edilebilir.
İlköğretim ve lise öğrencileri ile 65 yaş üstü izleyiciler, öğretmenler, Uluslararası Plastik Sanatlar Derneği üyeleri için indirimli biletler, ön satış döneminde 5 TL, 17 Eylül'den itibaren ise 8 TL.
12. İstanbul Bienali biletleri, Biletix satış kanalları, İKSV (Nejat Eczacıbaşı Binası Sadi Konuralp Caddesi No:5 Şişhane, Pazar hariç her gün 10.00-18.00 arasında) ve 15 Eylül'den itibaren Antrepo No.3'ten satın alınabilir. Lale Kart sahipleri bienal biletlerinde de %20–25 oranındaki özel Lale Kart indirimlerinden yararlanabilecek.
12. İstanbul Bienali sergi mekânlarında her gün düzenlenecek rehberli turlara katılım,
bienal biletini gösteren izleyicilere 20 TL, indirimli biletini gösterenlere 8 TL olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.