Cuma 07.04.2017 19:45
Son Güncelleme: Cuma 07.04.2017 19:45

Fox'un Sky'ı satın almasına AB onayı

AB, Amerikan medya devi 21st Century Fox'un, İngiliz yayın şirketi Sky'ın tamamını satın almak için verdiği 11,7 milyar sterlinlik teklifini onayladı

Avrupa Birliği (AB) Komisyonu, Amerikan medya devi 21st Century Fox'un, İngiliz yayın şirketi Sky'ın tamamını 11,7 milyar sterline satın alma teklifine onay verdi.

AB Komisyonu, medya ve televizyon yayıncılığı alanında, Avustralyalı medya patronu Rupert Murdoch'ın sahip olduğu ABD merkezli 21st Century Fox'un, Sky yayın kuruluşunun tamamını satın alma teklifinin AB rekabet kurallarıyla uyumlu bulunduğunu açıkladı.

Açıklamada, AB Komisyonunun yaptığı incelemeye göre şirketlerin farklı faaliyet alanlarında yoğunlaştığına işaret edilerek, söz konusu satın almanın AB için rekabet kaygısına neden olmadığı kaydedildi.

Sky'ın yüzde 39'luk hissesine sahip olan Fox, geri kalan yüzde 61'lik hisseyi almak için geçen yıl aralık ayında 11,7 milyar sterlin teklif etmişti.

Şirketlerin satın alma anlaşmasının tamamlanabilmesi için İngiltere'de devam eden rekabet incelemesinin sonuçlanması gerekiyor.

AB'de faaliyet gösteren şirketlerin sektörlerinde rekabete aykırı durum olup olmadığını veya bir şirket birleşmesinin piyasalara etkilerinin ne olacağını denetleme yetkisi AB Komisyonu'nda bulunuyor. Komisyon, söz konusu incelemede rekabete aykırı durum tespit ederse buna yönelik tedbirler alabiliyor ve şirket birleşmelerini engelleyebiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.