Son Güncelleme: Çarşamba 05.05.2010 14:35
"Işığın Sihri"ni keşfedin
13 Nisan – 2 Temmuz 2010 tarihleri arasında 6-16 yaş grubundaki çocuk ve gençlere yönelik gerçekleştirilen olan etkinlik, interaktif atölye çalışmalarıyla sanat ile teknolojiyi buluşturuyor ve günümüz sanatının anlamlandırılması ve yorumlanmasında yeni açılımlar sunuyor.
Sanatla teknolojiyi buluşturan en temel uygulama olanaklarıyla tasarlanan programda, çocuk ve gençler, projeksiyonlar ve tepegözler aracılığıyla farklı doku, renk, şeffaflık ve boyutlardaki nesnelerle yaratıcı kompozisyonlar oluşturuyor, ışık ve yansımalarla büyülü görüntüler yaratıyor. Projeksiyonlar, tepegözler, oyuncak mankenler, doğal, yapay malzemeler ve animasyon filmlerinden oluşan çeşitli oyun alanlarında, sanatta ikinci ve üçüncü boyut derinlemesine inceleniyor.
"Nesnelerin Gizemi" isimli oyun alanı, ışık, renk, ölçü, boşluk gibi temel sanat kavramlarına odaklanıyor. Bu alanda çocuklar ve gençler plastik malzemenin ışığı geçirgenlik ve şeffaflık özelliklerini inceliyor. Projeksiyon cihazlarına yerleştirilen kaşık, cetvel, bardak, tabaklarla yapılan üç boyutlu düzenlemeler, dev yansımalarla iki boyutlu büyüleyici görüntülere dönüşüyor.
"Rakamlar, Harfler ve Grafikler" isimlioyun alanında çocuklar ve gençler, asetatlar üzerine yapıştırılmış harf ve sayılarla, grafik uygulamaları gerçekleştiriyor. Yazınsal anlatım araçlarının görsel bir dile dönüştürüldüğü bu oyun alanı, televizyonla evimize giren, dış dünyada yaşamımızın bir parçası olan grafik sanatının basit ve etkili anlatım diliyle tanışma olanağı sunuyor.
"Vücut Resimleri" isimlioyun alanında çocuklar ve gençler, tasarladıkları biçimlerin hacim üzerindeki etkilerini inceleyecek. İmajlar üretecek ve özel olarak hazırlanmış insan kuklaları üzerine ürettikleri bu imajları yansıtarak oluşan deforme görüntülerle kuklalara dövme yapacaklar.
"Çoğalan ve Azalan Yansımalar" isimlioyun alanında çocuklar ve gençler, kâğıt, kumaş, cetvel gibi malzemelerle tasarladıkları görüntüleri projeksiyon cihazları ve aynalar yardımıyla hem birleştirecek hem de çoğaltacak. İki yansımanın tek bir perdede buluştuğu uygulamada, görüntünün ön-arka, ters-düz gibi etkilerini keşfedecek, projeksiyon yansımasının aynalarla çoğaltıldığı uygulamada ise görüntünün simetrik ve asimetrik unsurlarını ele alacak ve böylece tıpkı bir çiçeğin yaprakları gibi çoğalan görüntülerle oyunlar oynayacaklar.
"Kamera Karşısında Alıştırmalar" isimlioyun alanında çocuklar ve gençler, "Baykuşun Evlenmesi", "Tren", "İzler" ve "Hızlı Bir Atın Adımlarıyla Ateşböceklerini Gördüm" adlı kum animasyonları, stop-motion gibi animasyon teknikleriyle üretilmiş filmleri izleyerek, yorumlayacak.
EN SON HABERLER
- 1 Telefonum Şarj Almıyor, Neden Olabilir? Telefon Neden Şarj Olmaz?
- 2 War Thunder Sistem Gereksinimleri 2024 - War Thunder Minimum Sistem Gereksinimleri ve PC Donanım Özellikleri
- 3 Avrupa’nın en büyük kıymetli maden şirketini böyle dolandırdılar! Almanya’dan çalıp Türkiye’de sattılar
- 4 Fiber İnternet Altyapı Sorgulama 2024 - TurkNet, Vodafone, TTNET İnternet Fiber Altyapı Nasıl Sorgulanır?
- 5 Fortnite Sistem Gereksinimleri 2024 - Fornite Kaç GB İstiyor, Minimum Sistem Gereksinimi PC Donanım Özellikleri Nedir?
- 6 Bilgisayar Siyah Ekranda Kalıyor, Nasıl Çözülür? PC ve Laptop Bilgisayar Açılırken Siyah Ekranda Kalıyor, Neden Olabilir?
- 7 Root Nedir? Android Telefona Root Atma Nasıl ve Neden Yapılır?
- 8 WhatsApp'ta Çevrimiçi İken Çevrimdışı Görünmek Mümkün Mü? WhatsApp Hayalet Modu Açma
- 9 Wattpad Hesap Silme ve Kapatma - Wattpad Hesabı Kalıcı Olarak Nasıl Silinir ve Kapatılır?
- 10 AirDrop Nedir, Nasıl Açılır? AirDrop Açma, İsim Değiştirme Adımları