Pazar 14.07.2013 12:21

İzleyici "akıllı işaretleri" sevdi

RTÜK'ün araştırmasına göre izleyicilerin yüzde 62'si akıllı işaretlerin bilgilendirici olduğunu düşünüyor.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından hazırlanan "Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması"na göre izleyicilerin yüzde 62.5'i akıllı işaretler olarak bilinen koruyucu sembol sisteminin, televizyon programlarının içeriği konusunda izleyicileri bilgilendirdiğini düşünüyor.
RTÜK Kamuoyu, Yayın Araştırmaları ve Ölçme Dairesi Başkanlığı, Eylül-Aralık 2012 dönemine ait Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması'nda, koruyucu sembol sistemlerinin bilinme düzeyi ve izleyicinin kurumdan bu konudaki beklentilerine yer verdi.
Türkiye genelinde 21 ilde 2 bin 525 kişiden oluşan bir örneklem grubu ile yapılan araştırmada, bin 219 kadın ve bin 306 erkek denek yer aldı. Farklı eğitim ve meslek gruplarından 15 yaş üzeri 8 grup ile gerçekleştirilen görüşmelerde, araştırmaya katılan deneklerin yüzde 62.5'i, koruyucu sembol sisteminin, televizyon programlarının içeriği konusunda izleyicileri bilgilendirdiğini düşündüğü tespit edildi.
Program tercihini etkiliyor

Araştırmaya katılan deneklerin yüzde 62.3 gibi önemli bir kısmı, koruyucu sembol sistemi uygulamasını faydalı bulurken, sistemin yüzde 53.8 oranında program tercihlerini etkilediği de belirlendi.
"Televizyon İzleme Eğilimleri Araştırması"na katılan deneklere koruyucu sembollerin işaretleri gösterilerek, bu işaretlerin anlamlarının bilinip bilinmediği de ölçüldü. Buna göre deneklerin yüzde 87.7'sinin "genel izleyici", yüzde 80.1'inin "korku-şiddet" sembollerini en yüksek, yüzde 39.4 ile de "olumsuz örnek" işaretini en az oranda bildiği gözlendi.
Deneklerin, yaş gruplarıyla ilgili sembolleri ise yüzde 90 gibi yüksek bir oranda bildiğinin ortaya çıktığı araştırmada, koruyucu sembollerin program içeriğine uygun kullanılıp kullanılmadığı sorulduğunda ise yüzde 50'nin üzerinde bir oranla, işaretlerin program içeriklerine uygun yerleştirildiği ifade edildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.