Pazar 31.12.2017
Son Güncelleme: Pazar 31.12.2017

RTÜK’e tele-alışveriş şikâyeti yağdı

RTÜK raporu: 2017’de en çok şikâyet tele-alışveriş programlarına geldi. Gençler hafta sonu 4 saat TV izliyor. En çok şikâyet gelen şehir İstanbul oldu

RTÜK, televizyon izleme alışkanlıklarının kapsamlı bir profilini çıkardı. SABAH için hazırlanan raporda çarpıcı veriler yer alıyor. İşte o tespitlerden öne çıkan detaylar:
13-16 yaş arası çocukların televizyon izleme süreleri hafta içi günde ortalama 3 saat 34 dakika, hafta sonu ise 3 saat 59 dakika oldu.
2017 içinde çeşitli ürünlerin reklamlarının ve satışlarının yapıldığı tele-alışveriş programlarına şikâyet yağdı. Bu tarz programlara yapılan toplam 11 bin 416 adet şikâyetin yüzde 36.19'u "Cinsel Ürün" satışına yönelik yayınlara yapıldı.
2017'de "Reklam Kuşakları"na ise toplam 5 bin131 adet bildirim geldi. Vatandaşların reklamlarla ilgili şikâyetlerinin başında ise reklam süreleri geldi.
2017'de üst kurula gelen şikâyetlerin yüzde 67'si erkeklertarafından yapıldı. Şikâyetlerin yüzde 26.5'i İstanbul'dan geldi. İstanbul'u Ankara, İzmir, Mersin ve Bursa izledi.
İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinden gelen şikayetler, toplam şikâyetlerin yüzde 23.47'si... Öğrencileri yüzde 14.5 ile memurlar izledi.
EN ÇOK BAŞVURANLAR ÜNİVERSİTE MEZUNLARI
RTÜK'e bildirimde bulunan vatandaşların eğitim seviyesi incelendiğinde ilk iki sırayı yüzde 35.8 ile üniversite mezunları ve yüzde 30.7 ile lise mezunları aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.