Çarşamba 24.02.2016 00:00

İŞKUR süreyi 12 aya düşürdü

Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), iş arayanların, aktif kayıtlarda kalma süresini 18 aydan 12 aya indirdi. Böylece 12 aydan daha uzun süreli işsizlerin kayıtlarını güncellemeleri gerekecek.

Türkiye İş Kurumu (İŞKUR), işsizlere sunulan hizmetlerin daha etkin, verimli ve dinamik hale getirilmesi amacıyla, iş arayanların, aktif kayıtlarda kalma süresini 18 aydan 12 aya indirdi.

İŞKUR'dan yapılan yazılı açıklamaya göre, değişiklikle ILO, OECD ve EUROSTAT gibi uluslararası kuruluşlarca "uzun süreli işsiz" olarak tanımlanan 12 aydan uzun süreli işsiz kişilerin, İŞKUR ile daha sık irtibata geçmeleri amaçlanıyor.

İşsizlere sunulan hizmetlerin daha etkin, verimli ve dinamik hale getirilmesi amacıyla, iş arayanların İŞKUR'un aktif kayıtlarında kalma süresi 18 ay yerine, 12 ay olarak değiştirildi.

TALEPLERİN DAHA HIZLI KARŞILANMASI AMAÇLANIYOR

İşsizlere yönelik yeni politikalar uygulamaya koymayı ve hizmetleri daha çeşitli hale getirmeyi hedefleyen İŞKUR, "Her işsizin bir iş ve meslek danışmanı olacak" ilkesi gereğince, İş ve Meslek Danışmanlarınca, kayıtlı işsizler ile daha etkin ve daha sık irtibat kurulmasını, hizmetlerin kalitesinin artırılmasını ve iş arayanların taleplerinin daha hızlı karşılanabilmesini amaçlıyor.

Değişiklikle ilgili, kuruma kayıtlı 12 aydan uzun süreli iş arayanlara, kısa mesaj ve e-posta yoluyla duyuru yapan İŞKUR, iş arayanları, internet üzerinden veya en yakın hizmet birimine başvurarak, mevcut kayıtlarını güncellemeleri konusunda bilgilendirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.