Maaşları eksik veya hiç ödenmeyen çalışanlar ne yapmalı?
*Bizler bir özel şirkette çalışıyoruz. Şirketimiz bazen maaşları geciktiriyor bazen de eksik olarak ödüyor. Hatta bazı dönemlerde 3 ay maaş alamayan çalışanlar oluyor. Bu durumda nasıl bir yol izlememiz uygun olur? (Bir grup çalışan)
İş Kanunu'na göre; işçiye ücreti ödenmez ise işçinin sözleşmesini bildirimsiz olarak sona erdirme hakkı bulunuyor. Tabi bunun da bazı süre şartları bulunuyor. 4857 sayılı iş kanunumuzun 34. maddesinde "ücreti ödeme gününden itibaren yirmi gün içinde mücbir bir neden dışında ödenmeyen işçi, iş görme borcunu yerine getirmekten kaçınabilir. Bu işçilerin bu nedenle iş akitleri çalışmadıkları için feshedilemez ve yerine yeni işçi alınamaz, bu işler başkalarına yaptırılamaz" denilmektedir. Sizin şirketinizde olduğu gibi eğer 2-3 maaşınız ödenmez ise bu kez aynı kanunun 24. maddesi gereğince iş akdini bildirimsiz olarak feshedip tazminatınızı talep edebilirsiniz. Burada dilekçenizi noter kanalıyla göndermenizi tavsiye ederiz. Böylece bazı hak kayıplarına da uğramamış olursunuz. Bütün bunların dışında durumu Alo 170 kanalıyla çalışma bakanlığı'na da bildirebilirsiniz.
EN SON HABERLER
- 1 Emekli olma şartları nelerdir? Yüksek prim yüksek maaş getirir mi? Ne zaman emekli olunur?
- 2 Emekli olma şartları nelerdir? Kaç yaşında emekli olunur?
- 3 Prim günü maaşı etkiler mi? Emekli maaşını ne etkiler?
- 4 Emekli maaşı nasıl hesaplanır? 2000 öncesi ve sonrası emekli maaşları nasıl hesaplanıyor?
- 5 Sendika üyesi olanlar geriye dönük dava açabilir mi? İşten çıkarılanlar hak talep edebilirler mi?
- 6 Mesai saatleri nasıl hesaplanır? Mesai ücreti nasıl alınır?
- 7 Sistemde emekli olma tarihi ve emekli maaşı nasıl öğrenilir?
- 8 90 günlük istirahat rapor ücreti ne zaman alınır? Aylık olarak mı ödeniyor?
- 9 Geriye dönük prim çıkartılır mı? Sayılmayan primler ne olur?
- 10 Asgari ücret nasıl alınır? Asgari ücret verilemezse ne yapılır? Yasal haklar nelerdir?