Perşembe 01.11.2018 00:00
Son Güncelleme: Cumartesi 03.11.2018 11:19

Emeklilik başvurusu ne zaman yapılır? Emeklilik için gerekli evraklar

Uzunca bir süre çalışma hayatının içerisinde var olup hem ülke ekonomisine katkıda bulunan hem de bu şekilde kendi geçimini sağlayan vatandaşlar için aktif çalışma hayatının sona ermesiyle birlikte emeklilik dönemi başlar. Yıllar boyu çalışıp üreten kişinin, belirli bir yaştan sonra dinlenmek en doğal hakkıdır. Fakat bu dinlenme süresi içerisinde pek tabii belirli bir düzeyde gelir elde etmesi gerekir. Bu bağlamda sigorta kapsamında çalışan kişilere, gerekli şartları sağladıkları tarihte emekli olduktan sonra emekli aylığı bağlanır. Bunun yanı sıra kişi, çalışma hayatı süresince faydalandığı sağlık hizmetlerinden de yine aynı şekilde faydalanmaya devam edebilir. Konuyla alakalı kafalarda soru işaretleri oluşmasına sebep olan emeklilik başvurusu ne zaman yapılmalı ve emeklilik başvurusu için gerekli evraklar nelerdir sorularını yanıtladık.

Gerekli şartları taşıdığını düşünerek emeklilik başvurusu yapacak olan kişinin dikkat etmesi gereken üç kriter bulunuyor. Kanunlar çerçevesinde düzenlenmiş ve güvence altına alınmış emeklilik hakkı kazanımına dair durumlar aşağıdaki gibidir:

  • Sigorta primlerini ödemiş olmak
  • Belirli bir yaşın üzerinde olmak
  • Belirli bir gün sayısı boyunca sigorta kapsamında çalışmış olmak

Emeklilik başvurusu için gereken evraklar nelerdir?

4A hizmet akdine bağlı olarak çalışanlar için:

  • İşten ayrılış belgesi
  • Gelir vergisinden muaf olduğunu gösteren belge
  • Tahsis ve talep belgesi

4B hizmet akdine bağlı olarak çalışanlar için:

  • Tahsis ve talep belgesi

4C hizmet akdine bağlı olarak çalışanlar için:

  • Yerleşim belgesi ve kuruma ait resmi kimlik
  • Varsa askerlik borçlanması yapıldığını gösteren belge
  • Askerliğini yaptığına dair belge
  • Vukuatlı nüfus kaydı
  • Emekli aylığını hangi bankadan almak istediğini belirten bir dilekçe
  • 3 adet vesikalık fotoğraf
  • Tahsis ve talep belgesi

Önceden yukarıda paylaşılan evrakların tamamının basılı bir şekilde toplanması ve bu basılı belgelerin Sosyal Güvenlik Kurumuna şahsen götürülmesi gerekiyor. İsteyenler yine bu şekilde SGK İl Müdürlüklerinden birine giderek şahsen başvuruda bulunabilirler. Bununla birlikte artık elektronik imza vasıtasıyla belgelerin doğruluğunun kontrol edilmesi mümkün. Elektronik imza ile ibraz edilen belgelerin e-devlet sistemi üzerinden SGK'ya iletilmesiyle birlikte elektronik ortamda başvuru yapılabilir.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.