Giriş Tarihi: 18.5.2022 11:55

“Mersin, işlenmeyi bekleyen bir elmas”

Mersin’in, sahip olduğu öz kaynakları ile adeta işlenmemiş bir elmas olduğunu belirten Akdeniz Belediye Başkanı Mustafa Gültak, “Mersin’in yöneticileri, Mersinli iş insanları ve bu kentin yaşayanları bunun farkında olmalıdır” dedi.

Mersin'in, sahip olduğu öz kaynakları ile adeta işlenmemiş bir elmas olduğunu belirten Akdeniz Belediye Başkanı Mustafa Gültak, "Mersin'in yöneticileri, Mersinli iş insanları ve bu kentin yaşayanları bunun farkında olmalıdır. Afrika'nın herhangi bir ülkesinde yerin kilometrelerce altından çıkarılan elmas, sadece bir taştır. Fakat bu taşı işlediğinizde milyonlarca Dolar edebiliyor. Şu an Mersin de o durumdadır. Adeta işlenmemiş bir elmas gibiyiz, işlenmemiz gerekiyor. Aksi halde hedeflerimize ulaşamayız" dedi.

Kentsel dönüşümün önemine bir kez daha vurgu yapan Başkan Gültak, 'Ana Aktarma Konteynır Limanı'nın adresinin de Mersin olduğunu söyledi.

Akdeniz Belediye Başkanı Mustafa Gültak Günümüzde dünya ticaret hacminin yüzde 90'ının denizler aracılığıyla gerçekleştiğini belirten Akdeniz Belediye Başkanı Mustafa Gültak, deniz ticaretinin havayollarına göre 22, karayollarına göre 7, demiryollarına göre 3 buçuk kat ekonomik olduğunu belirtti.

"DÜNYANIN İLK 10 EKONOMİSİ İÇİNE GİRMEK İSTİYORSAK DENİZCİLİĞİMİZİ GELİŞTİRMELİYİZ"

"Denizcilikte rekabet edebilmek ve ürünleri daha ucuza taşımak istiyorsak, deniz ticaretini çok önemsemeliyiz" diyen Başkan Gültak, "Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye'nin, deniz ticareti konusunda çok daha iyi yerlere gelebilmesi için hızla ilerlemeliyiz. Eğer biz, dünyanın ilk 10 ekonomisi içine girmek istiyorsak bu çok önemli. Deniz ticareti ile hedeflediğimiz rakamları yakalamalıyız. Nitekim son dönemlerde yapılan yatırımlarla, Türkiye'yi dünyanın yeni lojistik gücü yapmak için dev projeleri hayata geçiren hükümetinizin bu alandaki kararlı girişimleri, yatırımları ve sağladığı kaynaklar sayesinde, ülkemizin dış ticareti içindeki deniz yolu payı; 57 milyar Dolar'dan 220 milyar Dolar'a yaklaşmıştır. Bu rakamlar da hükümetimizin sektöre büyük önem verdiğini göstermektedir" şeklinde konuştu.

"GÖKDELENİN 89 YILINDA MERSİN'DE YAPILMASI TESADÜF DEĞİL"

Avrupa'nın ikinci büyük gökdeleninin 1989 yılında Mersin'e yapıldığını hatırlatan Başkan Gültak, "Aslında bizim bahsettiğimiz ve hedeflediğimiz rakamları ta 89'da birileri görmüş ve yatırım yapmış. Mersin'in Türkiye ve Dünya'da ne kadar önemli olduğunu, lojistik olarak deniz ticaretinde birçok konuda önemli bir yer olduğunu görmüşler ki 89 yılında Avrupa'nın ikinci büyük binasını Mersin'e yapmışlar. Bu tesadüf değil. Çünkü denizyolları, karayolları ve İpekyolu ile Mersin'in önemini çok öne çıkarmıştır. Mersin, hala dünyanın en büyük yük gemilerinin yanaşabileceği, hiçbir resif veya bariyerin olmadığı, ayrıca hem Asya, hem Ortadoğu hem de Avrupa'nın ortasında bir liman şehri" dedi.

"İŞLENMEMİŞ BİR ELMAS GİBİYİZ"

Gültak, "Farkında mıyız bilmiyorum ama bir elmasın üzerinde oturuyoruz. Mersin'in yöneticileri, Mersinli iş insanları ve bu kentin yaşayanları bunun farkında olmalıdır. Afrika'nın herhangi bir ülkesinde yerin kilometrelerce altından çıkarılan elmas, sadece bir taş ama bu taşı işlediğinizde milyonlarca dolar ediyor. Şu an biz de o durumdayız. Adeta işlenmemiş bir elmas gibiyiz, işlenmemiz gerekiyor. Aksi halde hedeflediğimiz rakamlara ulaşamayız" diye konuştu.

"ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVALİMANI'NA 29 EKİM'DE İLK UÇAK İNECEK"

Mersin-Adana Hızlı Tren Projesinin hızla ilerlediğini kaydeden Başkan Gültak, "Karaman-Mersin Hızlı Tren Projesi gündemde ve hızla projelendiriliyor. Gaziantep-Şanlıurfa-Adana-Mersin'de, kaliteli ray sistemi ile yük taşımacılığında kullanılacak demir taşımacılığı da hızla projelendiriliyor. Önümüzdeki yıllarda bu projelerin hepsi bitecek. Ayrıca Türkiye'nin en önemli bölgesel ve lojistik havalimanı olan Çukurova Bölgesel Havalimanı'na, inşallah 29 Ekim'de ilk uçak inecek. Bir tarafta deniz, bir tarafta Türkiye'nin en önemli lojistik merkezlerinden biri olan havalimanı, bir taraftan da Avrupa'ya, Doğu'ya ve Ortadoğu'ya açılan otoban ve duble yol kalitesindeki yollar ve tren yolları. Bunların hepsini üst üste koyduğunuzda bir elmasın üzerinde olduğumuz bir kez daha anlaşılacaktır" diye konuştu.

"ANA AKTARMA KONTEYNIR LİMANININ ADRESİ MERSİN'DİR"

Başkan Gültak, TCDD ve MIP'in Mersin Limanı'nı büyütme projesine de değinerek, Akdeniz Belediyesi olarak bu projenin yanında olduklarını vurguladı. Başkan Gültak; "Çünkü kapasiteyi büyütmeden hedeflediğiniz rakamları yakalayamazsınız. Temel atma törenine Sayın Ulaştırma Bakanımız geldiğinde, ana aktarma konteynır limanının da halen Mersin'e yapılacağını da bizzat kendisi ifade etmiştir. Ana aktarma limanının başka yere kaydırıldığı doğru değildir. Yeni yatırımlarla 3 milyon TEU, ana aktarma konteynır limanı da geldiğinde yaklaşık 12 milyon TEU'luk bir kapasiteden bahsettiğinizde, Mersin, bir anda sadece Türkiye'nin değil, tüm dünyanın en önemli liman şehirlerinden biri olmaya taliptir. Bu bir hayal değil, rahatlıkla gerçekleşecek bir olaydır" şeklinde konuştu.

"ŞEHRİMİZİN KADERİNİ DEĞİŞTİRECEK 2 BÜYÜK PROJE, İMAR VE KENTSEL DÖNÜŞÜMDÜR"

Sözlerini; "Fakat şehir buna hazır mı?" diyerek sürdüren Başkan Gültak; şöyle konuştu; "Hem mevcut limanımıza hem de ana aktarma konteynır limanının tahminen yapılacağı yere bakalım. Bu limanları besleyecek hinterlantlar var mı Mersin'de? Var. Peki, üzerinde ne var? Birçok kaçak yapı stoku var. Adeta limanlarımızın büyümemesi, verimli ve etkin kullanılamaması için kaçak yapı stokları oluşturulmuş. Biz göreve gelince ne yaptık? Kentsel dönüşümü başlattık. Orada yaşayan insanların da haklarını savunarak, gönlünü alarak dönüşümü başlattık. Çay Mahallesi'nde konutlarımız bitti, yakında teslim edeceğiz. Bu şehrin kaderini değiştirecek en büyük 2 projeden biri imar, diğeri kentsel dönüşüm sorunu idi. Hep söylediğim üzere, Akdeniz'in sorunlarını çözmeden, Mersin'in sorunlarını da çözemezsiniz. Akdeniz, adeta otel gibi kullanılıyor. Ticaret ve para Akdeniz'de dönüyor. Dolayısıyla kentsel dönüşüm ile birlikte Akdeniz, her iki limanın da ihtiyaçlarını giderecek binlerce dönüm araziyi bulunduran bir ilçedir. Bütün bunları 2050 yılına kadar planlamalıyız ve en az 15-20 yıl içerisinde bu şehri değiştirmek zorundayız ki hedeflediğimiz rakamları elde edelim" dedi.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Mersin Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Mersin Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.