Giriş Tarihi: 30.11.2021 11:12

Muş Şeker Üretiminde 40’ıncı pancar alım kampanyası sona erdi

Muş Şekerde, 24 Eylül de başlayan pancar üretim kampanyası süresince 270 bin ton pancar işlerken, bunun karşılığında, 39 bin ton şeker, 10 bin ton melas ve 75 bin ton küspe üretildi.

Muş Şeker Üretim Genel Müdürü Turgut Kızılkaya, 40'ıncı pancar alım kampanyasının başarıyla tamamlandığını söyledi. Bu yıl yaklaşık 300 bin ton pancar alımı hedeflediklerini ancak yaşanan ciddi kuralık nedeniyle birçok çiftçi pancarını teslim edemediği için beklenen rekorda düşüş yaşandığını hatırlatan Genel Müdür Kızılkaya, buna rağmen çok iyi bir kampanya sezonu geçirdiklerini belirtti.

Kampanya süresince bin 280 çiftçiden 270 bin ton pancar alımı gerçekleştirdiklerini kaydeden Kızılkaya, "Buna karşılık, 39 bin ton şeker,10 bin ton melas,75 bin ton kuru küspe üretimi yaptık. Çiftçimize pancar bedeli olarak yaklaşık 130 milyon lira ödeme yapılacaktır "dedi.

Şeker Fabrikası olarak bu yıl kent ekonomisine 350 milyon lira katkısı sağladığını dile getiren Kızılkaya, şunları kaydetti: "Kampanyamız başarıyla sona erdi. Ancak biz fabrika olarak önümüzdeki sene için planlarımızı yapıyoruz. Bu açıdan çiftçilerimizin ekim alanlarını artırmasını istiyoruz. Fabrika olarak her zaman çiftçimizin yanındayız. Üretim maliyetlerini azaltmak için elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz. Gübre tohum ve avanslarla çok ciddi manada destekler veriyoruz. Çiftçilerimizi tatmin edecek pancar fiyatının geleceğine eminim. Koşullarda bunu gerektiriyor. Bu yıl kent ekonomisine toplam 350 milyon lira katkı sağladık. Bu açıdan çiftçimiz Fabrikaya sahip çıksınlar, biz bu fabrikayı büyütmek için elimizden geleni yapıyoruz. Bu kampanyadan sonra alacağımız yeni ekipmanlarla günlük 6 bin 500 ton pancar kesimi ile hem çiftçimizi rahatlatacağız hem de şeker maliyetini azaltacağız böylece tüketicilerimiz daha üçüz şeker alabilecek."

Fabrikayı devir aldıkları tarihten bu güne kadar yapılan 60 milyon lira harcama ile fabrikada büyük bir revizyon gerçekleştirdiklerini aktarın Kızılkaya, "Burada amaç çiftçimizden daha çok fazla pancar alıp günlük kapasitemizi artırdık. Çiftçinin bekleme süresini azalttık ve çiftçinin tarlada pancarı kalma korkusunu minimize ettik. Bizde kota sıkıntısı yok Çiftçilerimize sürekli söylüyoruz ekebildiğiniz kadar ekin biz tüm pancarlarınızı alırız. Tüm çiftçilerimizden beklentimiz budur. Muş ovasından ihtiyaç duyduğumuz ham maddenin çok daha fazlasını bekliyoruz. Sloganımız saksıda de pancarı ekin biz o pancarı almaya hazırız" ifadeleri kullandı.

Bedeli ödenecek pancarın tüm primleri dahil yaklaşık tutarı 130 milyon lira olduğunu vurgulayan Kızılkaya "Tesellüm edilen bu pancar miktarına karşılık bugüne kadar nakdi avans olarak ekim, çapa, söküm, destekleme, pancar nakliye ve yaş küspe bedeli, gübre, tohum, ilaç, pancar hasat ve pancar nakliye bedeli olmak üzere toplamda 32 milyon 985 bin lira çiftçilerimize dağıtılmıştır" diye konuştu.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Mus Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Mus Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.