Pazartesi 03.10.2022 11:23
Son Güncelleme: Pazartesi 03.10.2022 11:23

Göçerlerin dağlarda zorlu dönüşü başladı

Güney Doğu Anadolu Bölgesi’nden Muş’un Komza Dağı ve Şenyayla bölgesine gelip konaklayan göçerler, havaların soğuduğu 2 bin 500 rakımlı yaylalardan köylerine dönmek için zorlu yolculuklarına başladı.

İlkbahar mevsimi ile birlikte Kozma Dağı ve Şenyayla'da hayvanlarını otlatmak içen gelen göçerler, günlerce süren eve dönüş yolculuğunda geceleri kurdukları çadırlarda konaklarken, gündüzleri de ortalama 5 kilometre yürüyor. Sürü sahiplerinden Hamit Aslan, bölgenin iklim yapısının hayvancılığa elverişli olduğunu, bu nedenle özellikle yaz aylarında Muş'un yaylaları tercih ettiklerini söyledi.

Mayıs ayında Batman'dan gelerek Kozma Dağı'nda kurdukları çadırlarda yaklaşık 5 aydır konakladıklarını ifade eden Aslan, şunları söyledi: "Biz geçimimizi hayvancılık yaparak sağlıyoruz. Onun için ilkbaharla birlikte buraya geldik. Buranın iklimi daha güzeldir. Süt ve peynir üretimimiz daha verimli oluyor. Burada elde ettiğimiz süt ve peyniri satıyoruz. Yaklaşık 5 aydır buradayız. Havalar soğuduğu için küçükbaş hayvanlarımızı gönderdik. Bizde ailece toparlamaya başladık ve eşyalarımızın büyük bir kısmını kamyonlarla gönderdik. Bizde kalan eşyalarımızla buradan Batmana geri dönüş yapacağız."

Diyarbakır'ın Kulp ilçesine bağlı Kayahan Köyünden Şenyayla bölgesine gelen Mehmet Zeki Demir ise, ilkbaharda hayvanlarını serin yaylada otlatmak için geldiklerini söyledi. Demir, "5 ayı aşan süre içerisinde peynirimizi, yağımızı ve kışlık ihtiyaçlarımızı temin ettik. Eşyalarımız araçlara yükleyip gönderdik. Hayvancılık zorlu bir meslek ama geçimimizi hayvancılıkla sağlıyoruz. Yapılacak başka bir işimiz yok. Dedelerimizin, babalarımızın yıllar yaptığı hayvancılık mesleğini sürdürmeye çalışıyoruz" diye konuştu.

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Mus Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Mus Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.