Son Güncelleme: Cumartesi 14.07.2018
Saldırılar yıldırmadı, perakendeci hedef ten sapmadı
Türkiye’nin hazır giyimdeki marka temsilcileri 15 Temmuz’dan bu yana yaşanan sıkıntılara rağmen hedeflerinden sapmadı. 500 milyar dolar ciroya tam gaz koşan perakendeciler, 2 milyon kişilik istihdamla ekonominin dinamosu olacak
MÜŞTERININ AYAĞINA GITTILER
Yaşanan darbe girişimi sonrası finans piyasalarında yaşanan dalgalanmalar, döviz kurundaki hızlı yükseliş ve dışarıdan gelen baskılara rağmen kendi büyüme modelini yaratan, müşteri gelmeyince koleksiyonunu alıp mesafeleri umursamadan müşterinin ayağına giden, katıldığı fuarlarla "Biz buradayız" diyen perakendeciler, "Bu gelişmelere Türkiye, yavaşlayan büyüme ve dolar kurundaki rekorlarla tepki verdi. Buna rağmen toplamda 800 bin istihdam yarattık. Biz bu krizleri çok yaşadık. Bunlar da geçecek. 2018'i yine büyüme ve yurtdışında yeni mağazalarla kapatacağız" mesajı veriyor.
YURTDIŞI MAĞAZA SAYISI 7 BINE ÇIKACAK
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Büyüme iştahımız devam ediyor" diyor. Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşabilmesi için daha çok üretip daha çok ve markalı ürün ihraç edilmesi gerektiğini vurgulayan Öncel, "Markalarımızın hem üretme hem de büyüme iştahı devam ediyor. Cumhuriyetimizin kuruluşunun 100'üncü yıldönümünü kutlayacağımız 2023'e kadar yurtiçinde 150-180 bin insanımız için yeni istihdam imkânı sağlamayı öngörüyoruz. Bu çerçevede yurtdışındaki mağaza sayımızı da 7 binin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" diye anlatıyor gelinen süreci. Hazırgiyim ihracatçıları da yaşanan her olumsuzluğa rağmen ihracatı 33 milyar dolara taşıyacaklarının altını çiziyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Gültepe, şunları söylüyor:
UZUN VADELİ BAKIYORUZ
"500 bin civarında istihdamımız var. 2023 İhracat Stratejisi çerçevesinde toplamda 60 milyar dolarlık bir ihracat hedefimiz bulunuyor. Bu büyük hedef doğrultusunda bütün resme uzun vadeli olarak bakıyoruz. İhracatta ortalama kilogram birim fiyatını 20 dolardan 30 dolara, markalı ihracatı yüzde 10'dan yüzde 25'e, yüksek tasarımlı ürün ihracatını ise yüzde 5'e çıkaracağız. Bunun için var gücümüzle çalışıyoruz."
EN SON HABERLER
- 1 Beşiktaş taraftarından derbi öncesi takıma destek
- 2 Afyonkarahisar'da kaçak zeytinyağı operasyonu: Sahte ürün ticareti engellendi!
- 3 Geçmek bilmeyen mide bulantısını şıp diye kesiyor! Bir bardak soğuk suya...
- 4 Bursa BŞB / İLAN
- 5 Son dakika Beşiktaş haberi: Beşiktaş'ın transfer etmek istediği Jamaal Lascelles'i dövdüler
- 6 Beyaz önlüklülerin destanı
- 7 FETÖ’nün kirli planlarını SABAH bozdu
- 8 Müjdelerin hastanesi 15 Temmuz’da şifa üssü oldu
- 9 15 Temmuz şehitleri mezarları başında karanfillerle anıldı
- 10 İşte 15 Temmuz zaferinin anatomisi