Pazar 26.07.2015 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 27.07.2015 05:50

Fındıkta Rekolte Tartışması

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Yönetim Kurulu Üyesi ve Ordu Ziraat Odaları İl Koordinasyon Kurulu Başkanı Arslan Soydan, Karadeniz İhracatçıları Birliği (KİB) ve Fındık Tanıtım Grubu (FTG) Başkanı Edip Sevinç’in 2014 sezon başında ve sonunda yaptığı çelişkili açıklamalarla TZOB’un açıkladığı 2014 rekolte tahminini doğruladığını söyledi.
Soydan yaptığı açıklamada, KİB ve FTG Başkanı Edip Sevinç’in Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, TZOB ve Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) tahmini rekolte rakamlarını kabul etmeyerek sadece kendi açıkladıkları rekolte miktarını kabul ettirmeye çalıştığını söyledi. Başkan Soydan, “Bu 3 kuruluşun bilimsel verilerle yaptığı rekolte tahminleri kabul etmeyen KİB ve FTG kendi rekolte çalışmalarını hangi bilimsel dayanağa göre yapıyor?” diye sordu.
“KİB, KENDİ AÇIKLADIĞI RAKAMLARLA ÇELİŞKİYE DÜŞTÜ”
TZOB’un bahçeden harmana gelen fındığın rekolte tespitini bilimsel usullerle yaptığını söyleyen Arslan Soydan, “TZOB’un rekolte tahminini gerçeklerden uzak gören Karadeniz İhracatçıları Birliği Başkanı Sayın Edip Sevinç, 2014 yılında kendi açıkladıkları rekoltelerinde çelişkili konuşmaktadır. Yerel bir televizyon kanalında 2014 yılı sezon başında rekolteyi 510 bin ton, 50- 60 bin ton stok devri ile 570 bin ton açıklayan sayın Sevinç, TZOB’u eleştirirken sezon sonunda yaptığı başka bir basın açıklamasında 2014 yılı rekoltesini 100 bin ton geri çekerek 470 bin ton demiştir. Kendi açıkladıkları rekoltelerinde 100 bin ton yanılmışlardır. TZOB’un 2014 yılı rekoltesinin 371 ton rekoltesinin ne kadar doğru olduğunu göstermektedir. Bu sonuca göre TZOB’un 2014 yılı rekoltesinin ne kadar gerçekçi olduğunu da rakamlarla ortaya çıkmaktadır. Kendisi bu sözleriyle TZOB’un 2014 rekolte tahminini doğrulamıştır. TZOB yapmış olduğu tahminlerinde devir stoklarıyla rekolte yapmamaktadır. Biz bahçeden harmana gelen fındığın rekoltesini yapıyoruz. Karadeniz İhracatçıları Birliği’nin açıkladığı rekolte ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın açıkladığı rekolte arasında 87 bin ton fark, yine TÜİK’in açıkladığı rakam arasında 148 bin fark, TZOB’un açıkladığı rakam arasında ise 143 bin ton fark var. Bu rakam farkları varken sayın Sevinç yaptığı açıklamalarda neden sürekli TZOB’u eleştirirken Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nı hiç eleştirmiyor? Ziraat Odalarını eleştirdikleri gibi Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığını eleştiremiyorlar çünkü güçleri yetmiyor” dedi.
“TZOB ÜRETİCİNİN YANINDA”
Soydan şöyle devam etti: “2015 yılı rekoltesini de 733 bin 246 ton açıklayarak gerçeğe yakın olmayan rekolte tahmini kendilerinindir. Açıkladıkları rekolteyle fındığı bol göstermek istemektedirler. Çok fındık var diyerek fiyatları aşağı çekerek ucuza fındık almanın mücadelesi içindedirler. TZOB olarak biz üreticinin yanındayız. Hiçbir çıkar ve menfaat gözetmeksizin 2015 yılı rekoltemizi bilimsel bir çalışmayla 590 bin 394 ton olarak açıkladık. Açıkladığımız rekoltemizin gerçeğe en yakın olduğunu sezonda göreceğiz.”

Yerel Haberler kategorisinde bulunan hiçbir habere herhangi bir editoryal müdahalede bulunulmamıştır. Anadolu Ajansı, İhlas Haber Ajansı, Demirören Haber Ajansı tarafından hazırlanan tüm Ordu Haberleri, otomatik olarak servis edildiği şekilde bu sayfada yer almaktadır. Ordu Haberleri bölümünde yer alan haberlerin tamamının hukuki muhatabı haberi servis eden ajanslardır.

ORDU HAVA DURUMU

8 Mayıs 2024 Çarşamba

19 º

19 º / 9 º
Parçalı Bulutlu
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.